Saski Skrevet September 29, 2017 Share Skrevet September 29, 2017 (endret) Hei. Driver nå med mitt x3 prosjekt. Fikk en x3 relativt billig ved å fikse den opp. Har til nå fjerna swirlflapsene satt i plugger fra eBay. Vasket Egr og innsugsmanifoil (forbanne grisejobb). Bytta map sensor. Den som satt i knakk og var sota ned. Hjullager og snart venstre drivaksel( annen tråd) Sliter litt med at den er så dau rundt 2000rpm og plutselig kommer(ingen motor lampe). Når jeg kobler ut lmm så går den "fint" og respondere relativt normalt. Har prøvd å rense, men lite effekt. ( har bestilt ny) Ser at luft temperatur sensoren gir høye verdier ca 10c høyere en ute tempen. Og svinger voldsomt. Når jeg ser på ob2 og grafer så gir den rare utslag på tomgang og detter plutselig 1-2c og man hører motoren endret rpm. Har bestillt ny. Siste ting kjølevannet vill ikke vil over 62-67C. Normalt er vel ca 82C Så antar at den også er gåen. ( bestillt ny) Noen fler som. Har lignende symptomer. Endret September 29, 2017 av Saski Skriveleif Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saski Skrevet Oktober 12, 2017 Forfatter Share Skrevet Oktober 12, 2017 (endret) Nå har det utenkelig skjedd. Fant ut at registerkjede fra veiv til diselpumpa har gått adundas og motoren må byttes. (trodde først diselpumpa siden det ikke kom drivstoff) Det rare er at dette er M47tu20d moter og ikke N47 som er på 2007- nyere x3 De verkstedene / motoroverhalingssentrene jeg har hørt med har sagt at dette var en skjelden hendelse siden det var m47 og ikke n47. Endret November 17, 2017 av Saski Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saski Skrevet November 11, 2017 Forfatter Share Skrevet November 11, 2017 (endret) Liten oppdatering. Motor bytta, kosta kosta 19 500.- for byttejobben. motor 34 000.- fikk taki en fra Tyskland gått 80 00km så 100 000 mindre en den som gikk i dass. ( uansett ikke billig) Problemer med at motoren var dau(flatt spot) fra 1000 til 2000rpm fant jeg ut var en vacuum slange til swirflaps solinoiden som var lekk. Ser flere som sliter med at motoren fusker fra 1000 til 2000rpm. Vaccum lekkasjer kan skape mange rare symptomer og feilmeldinger på ob2 som ikke er så åpenbare. Feks O2 feil(lambasonden) map sensor som gir rare data og maf som virker feil. Fant en fin YouTube film som flere burde se den er litt lang, men forklarer inngående hvordan en motor responderer og gir feilmeldinger som ofte ikke er knyttet til selve enheten som viser feil. Endret November 17, 2017 av Saski Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saski Skrevet November 11, 2017 Forfatter Share Skrevet November 11, 2017 Har nå disikert motoren som gikk føyken(røket reg kjede). Var faktisk overraskende lite skader ved første øyekast. Det jeg har funnet til nå er brukket camaksel klemmen og strekte skruer som holder disse på plass. Stempler og ventiler ser ok ut. Mulig spindelene har fått seg en trøkk. Så er det noen som trenger motordeler så skrik ut. Har så å si en komplett m47tud20 motor. Sef uten sensorer og HPd pumpe etc. mer som en long block sånn den står/er i deler nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saski Skrevet November 13, 2017 Forfatter Share Skrevet November 13, 2017 Skulle ute en tur i går og da røyk vibrasjonsdemperen. Er ikke akkurat blitt overbevist om at bmw er kvalitets biler . Begynner nå å bli så mye feil at jeg vurderer sterkt å selge bilen etter at den er fiksa for de siste problemene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 13, 2017 Share Skrevet November 13, 2017 Det er vel det som er vanlig. Å skifte ut en bil etter man har reparert den og blir lei av problemene med den. Bilen er jo på sitt beste etter du har reparert nå. Dummeste å bytte den ut da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saski Skrevet November 17, 2017 Forfatter Share Skrevet November 17, 2017 (endret) Vi får nå se. Gikk passe i svart når vibrasjonsdemperen datt ta av. Fant ut at det var verksted feil( ikke strammet til). Bestilte ny vibrasjonsdemper på mister auto. Var ganske sliten, så like greit å bytte. Funderte lenge på hvordan jeg skulle stramme til når reimhjulet går rundt. Man skal jo dra til med 100nm og 75+75°. Så lagde meg en like godt en holder av 80mm alu rør. Så litt på hva andre hadde laget og hvordan original ser ut, denne Funker fjell. https://www.toolwarehouse.com.cy/product/bmw-crankshaft-harmonic-balance-holder-kit/ Funderet lenge på hvordan jeg skulle få på ac reima, for den har ikke strammet hjul som kan slakkes! Ble til at jeg tredd den på ac pumpa og så god som mulig over vibrasjonsdemperen så snurra vibrasjonsdemper rundt med skralle for å tvinge den på. Gikk fint. Man skal vist bruke eget verktøy til dette som koster 1200kr! https://www.gsbildeler.no/nettbutikk/annet/spesialverktoy/verktoy_reim_installasjonsverktoy_m47tu_m57tu_hcba1408__3595922 Endret November 17, 2017 av Saski Otis og Marianne123 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå