xracer Skrevet Oktober 10, 2017 Share Skrevet Oktober 10, 2017 Har 5HP19 kassen etter det jeg husker fra skiltet på den. Det som skjer ofte er at den "shortshifter" mellom 3 og 4 gir. Slik er det ikke på andre bilen. Er det noe grunn til bekymring eller kan det rette seg ved å resette adapteringen? Er det så at man kan holde gasspedalen i bunn, sette nøkkel til trinn 2 og holde pedalen nede i ca. 30 sek for at TCU'en skal resette seg? Er det riktig måte å gjøre dette på? Ellers er det myk giring og ikke noe slip som jeg merker da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Oktober 10, 2017 Share Skrevet Oktober 10, 2017 Kjenner ikke til hvordan en resetter adapteringen, det må jeg google eller se i manualen. Ta en diagnose, men vanligvis når du får det så ville jeg tenkt først det enkleste, olje og magnetfilter. BMW sier det er longlife på den mens selve produsenten altså ZF sier 10år levetid på oljen. Så jeg ville flusha kassa hos en som er kurset av ZF e.l. og har peiling på hva de gjør, det er en smått slitsom affære å bare sjekke oljenivået korrekt på disse. Fikk en pris på 6500 inkl olje nylig til min Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xracer Skrevet Oktober 10, 2017 Forfatter Share Skrevet Oktober 10, 2017 Tja, nå er det sånn at jeg ikke kjenner noe historikk på den bilen så vet ikke om det har vært byttet olje i det hele tatt før. Det samt at den er gått 335k gjør kanskje at ting blir værre (slip) med en flushing hvis det ikke har vært byttet før. Hvis jeg ikke finner ut hva som er gjort kan jeg strekke meg til oljebytte muligens, men uansett filter. Men skulle visst nivået i kassa først da. Lurte mest på om noen har hatt dette symptomet og evt. om de fikk rettet det, eller om det kan være bare adapteringen som gjør det. Tror jeg prøver å finne eksakt måte å gjøre det på og se hva som skjer. Takk for input iallefall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Oktober 10, 2017 Share Skrevet Oktober 10, 2017 Hadde nylig en prat med min BMW tekniker om det om jeg burde flushe. Ikke så lenge den girer fint og ikke lugger sa han. Så er jo og 335k litt da. http://www.thectsc.com/5hp19-transmission-fluid-level-procedures Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xracer Skrevet Oktober 10, 2017 Forfatter Share Skrevet Oktober 10, 2017 Takker for link...skal lese litt der quandt1960 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå