Gå til innhold

BMW E61 luftkompressor feil


e301984
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har en BMW 525XDAT 2009.

jeg har fått opp feil: level controll system ground clearance and driving comfort reduced. avoid high speed.

har fått opp level controll failure før men den har kommert og gått. 

Nå ligger bilen helt nedpå bak og kompressoren jobber ikke. jeg kjørte med henger da dette skjedde.

hvordan går jeg fram for å feilsøke dette?

 

Takker for svar :) 

22550136_10154775991131906_7552433210201344513_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet sikring til kompressor og den startet igjen men klarte ikke løfte bilen. kan det være fordi den ligger helt nedpå?

skal prøve å jekke opp bilen å starte opp igjen. sikkringen gikk ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så sannsynligvis lekkasje på koblingen til begge belger. De kommer fra en felles fordeling rett etter kompressor. Eller så er kompressor defekt og ikke pumper nok luft. Stempel til kompressor kan være defekt om det har gått hull på innsuget sin slange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 18.10.2017 at 20.38, Otis skrev:

Det er så sannsynligvis lekkasje på koblingen til begge belger. De kommer fra en felles fordeling rett etter kompressor. Eller så er kompressor defekt og ikke pumper nok luft. Stempel til kompressor kan være defekt om det har gått hull på innsuget sin slange.

Jeg demonterte luftkompressoren i dag og sjekket etter lekkasjer. fant ingen lekkasjer og kompressoren fylte begge belgene med luft. slangene virket bra. begge sensorene fungerte. 

demonterte kompressor og rengjorde det jeg kunne men det var veldig lite sand inni den. og den starter og går men stopper etter en stund så kommer feilmeldinga opp. 

eneste jeg kan skjønne som er galt er enten at kompressor ikke klarer å fyllle belgene med nokk trykk eller den ventilen/fordeleren som sitter rett etter kompressor( vet ikke åssen jeg skal teste om den fungerer)

lot belgene fylle seg opp før jeg senka bilen å da gikk den helt til bånns igjen.. 

så hva kan være galt da? eller hvordan finner jeg det ut? må jo være kompressoren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...