tomzern Skrevet Oktober 27, 2017 Share Skrevet Oktober 27, 2017 Hei! Har akkurat kjøpt meg en E61, og den har sidespeil med varme, autodip, lys på undersiden og elektrisk innfelling. Problemet er at ingen av funksjonene fungerer på venstre side. Speilet er helt dødt. Har sjekket sikringer, fant 4 stk som har med sidespeil å gjøre i henhold til sikringsoversikten. Ingen av de var røket. Kan det være en kontakt som har løsnet et sted, og isåfall hvor befinner denne kontakten seg? Inni døra eller under dash? Setter pris på innspill Mvh Tomzern Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Oktober 27, 2017 Share Skrevet Oktober 27, 2017 Er kontakt i døren, samt en veldig stor bak hanskerom. Tvilsomt at problemet ligger hos sistnevnte, da ganske mange funksjoner ligger i denne kontakten. Skal jeg tippe (det er kun tipping) vil jeg tro det er modulen i speilet som er problemet. Speilet kommuniserer med bus-signaler, og alle funksjoner går via denne (er totalt tre ledninger, pluss, jord og bus). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomzern Skrevet Oktober 27, 2017 Forfatter Share Skrevet Oktober 27, 2017 Aha, jeg har kjøpt meg såpass moderne bil ja Jeg får sjekke kontakt i døren, hvis ikke så må jeg altså mest sannsynlig ha ny modul til speilet, som sikkert ikke er billig? Bør vel isåfall komme opp feilmelding på det, ved avlesning? Speilglassene er rødaktige på begge sider, og på venstre side som ikke fungerer, så har det i tillegg blitt en slags misfarging langs ytterkanten på glasset. Har den rødfargen noe med autoavblending å gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Oktober 27, 2017 Share Skrevet Oktober 27, 2017 Bør klare å finne en slik brukt for ca. ingenting, men ville nok testet med modulen fra det andre speilet før jeg byttet den ut. Det du beskriver høres ut som væsken som ligger i speilglasset som har lekket ut. Ganske vanlig at dette skjer på biler med aut. avblending etter noen år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå