KimLoko Skrevet Oktober 29, 2017 Share Skrevet Oktober 29, 2017 Hei! Har ett problem med bilen som kommer og går,bilen kan være helt fin i mange dager før den får en dårlig dag. Merkes på tomgang da turtallet jager litt og virker som motoren vibrerer litt mer enn normalt. Under kjøring merkes det som litt nykking og da i alle hastigheter. Lukter også jævli stramt om bilen står på tomgang. Har tidligere byttet glødeplugger,glødeplugg modul og LMM. Bilen er en 120d m47 uten dpf. Er klar over at det kan være så mangt, men synes det er rart det ikke kommer opp noen feilkoder. Er det noen spesielle problemer som har en tendens til ikke å dukke opp ved diagnose? Har tenkt på delvis tette dyse(r), at LMM'en er gått igjen,diesel filter/pumpe,map sensor,vacuum slanger eller kanskje veivaksel sensoren. Må si at det har vært mye småkjøring i det siste og at det aldri har vært noen problemer med å få start. Diesel fuel injectorene er jo jævlig dyre så tenker at det må være bedre å heller rengjøre disse. Håper noen kan ha noen gode råd og tips. Vurderer å chiptune bilen også, men vil ha bilen 100% i orden før evnt fikling med programvaren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Oktober 29, 2017 Share Skrevet Oktober 29, 2017 (endret) Sjekke EGR, bytte dieselfilter og slikt er jo greit å få gjort uansett så ville kanskje prøvd det først. Prøv også å få lest av live data med diagnoseprogram så kan du se på hver enkelt dyse hvor mye de sprøyter ut og om verdiene stemmer. Samme kan du da sjekke med LMM osv. Også selvsagt gå over vakuum-slanger og slikt fysisk og se at alt er som det skal. Og ikke chip-tune en bil før du vet at den er helt i orden, da det fort bare kan forverre problemene. Om du har småkjørt mye i det siste kan det faktisk også utgjøre mirakler å bare ta den på en langtur hvor du også kjører den hardt slik at den får blåst seg ut. Mye som kan tette seg med sot og drit om man småkjører mye. Endret Oktober 29, 2017 av Gabz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KimLoko Skrevet Oktober 30, 2017 Forfatter Share Skrevet Oktober 30, 2017 Takk for svar 😀 Har en Bmw diagnose scanner BM-2 eller hva den heter. Vet du om den kan lese av verdiene på dysene? Må kanskje ha noe mer avansert. Skal gå over vacuum slanger og ta meg en langtur. Egr hadde jeg av og renset tidligere i sommer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Oktober 30, 2017 Share Skrevet Oktober 30, 2017 Ta en langtur og kjør den litt hardt, ja. Greit sted å begynne og har hørt mange som har fått stor forbedring kun ved hjelp av det. Men hør i diagnose-tråden her på forumet, det er det folk med mer avansert utstyr som kan lese av verdier for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå