Gå til innhold

Vindusheis på BMW X3 F25 2011

frawei
 Share

Anbefalte innlegg

Håper noen kan hjelpe meg.

Byttet vindusheis til førerdøren på X3èn (komplett motor og mekanisme) pga at vaieren hadde fliset seg opp. Etter bytte viser det seg at vinduet går feil vei. Finner tips om å snu kapslingen rundt spolen på motoren 180 grader. Gjør dette og da går vinduet riktig vei men bare 1 cm om gangen (opp og ned). Har prøvd å initialere vinduet på nytt ved å holde knappen nede i 20 sekunder både med vinduet oppe og nede. Dette gjorde ingen endring. Til info så har jeg byttet med en brukt del. Er det sannsynlig at jeg må kjøpe enda en ny eller er det noen easy fix på dette?

Håper noen kan hjelpe meg

Frank

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, frawei skrev:

Hei Lagunilla,

Takk for svar.

Hvorfor må jeg bytte på begge sider? Mister den programmeringen når den byttes?

BMW er på bærtur. Selger kun sett med mekanisme, motor og vindu.

Mister ikke noe, men gjør endringer i softwaren slik at opp blir ned, og ned blir opp på bryteren. Hvis du har sammenlignet den nye heismekanismen  med den gamle så ser du at de ikke er like. Tror de har bytta leverandør.

Endret av lagunilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, frawei skrev:

Det var synd. Får kanskje prøve å få tak i en eldre brukt del da? Kastet den jeg byttet men vet du om en enkel måte å finne ut om hvordan jeg får tak i riktig?

Bmw forhandlere har som sagt komplett sett med vindu, heis og motor. Alt i ett. Send meg PM du, så tar vi det derfra :) 

Endret av lagunilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 years later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...