Mikaelguld Skrevet November 21, 2017 Share Skrevet November 21, 2017 Hei, har en bmw 320dat e91 2005 mod, der hvor kupe viften lager rare «hylelyder» og bråker på lav hastighet, det er ganske plagsomt og lurer på om noen som har hatt samme probleme, går det ant og smør opp viften eller noe eller må det byttes? Takk på forhånd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johanngj Skrevet November 21, 2017 Share Skrevet November 21, 2017 Byttet min (e61 riktignok) da den akkurat hadde begynt å hyle i lav fart. Møkkajobb, men gjørbart. Kostet 2600 for original vifte og viftemotstand på GS. Viften som jeg tok ut var så treg, at jeg nesten ikke kan forstå at sikringen ikke har gått. Utrolig kjedelig å være på langtur vinterstid og sikringen til vifta plutselig går. Da blir det fort kaldt i bilen.... Masse støv og dritt fra utslitte børster, og jobben er gjort på drøye 3 timer. Lurt å bytte viftemotstand i samme seanse, hvertfall om det også på din bil er plassert samme sted. Med såpass mye skruing var det for meg helt uaktuelt å vurdere smøring. På YouTube servert ut som barnemat i forhold til på e60 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet November 27, 2017 Share Skrevet November 27, 2017 Det er en mye større jobb å bytte vifte på e6x kontra E9x. Jeg byttet på min 07 E91 for noen år siden. Ligger under dashbordet ved torpedoveggen på passasjersiden. Trenger bare noen skrujern og noen torx bits Gjort på en liten halvtime Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå