Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til å sveise veltebur i banebilen (e30) og lurer på hvordan det skal festes til gulvet. Det jeg leser meg frem til på reglene er at det skal sveises en plate på 3cm tykk og12cm2 i bunn for så sveise en plate på enden av røret som skal ned mot gulvet så skal det boltes fast med minimum 3 bolter type m8 8.8 kvalitet. De fleste burene jeg har sett er ikke boltet fast gjennom gulvet. MÅ dette gjøres for å få det FIA godkjent eller holder det bare å sveise?

veltebur.png.6113cf3250972b56a85c8caa000bd7c6.png

Skrevet (endret)

Du har lest det riktig. For å få godkjent bur for bruk i H lisensiert bilsport, må du følge skissene i bilsportboka. Gjør slik du har lest. Husk at boltene skal stå så symetrisk som mulig. Ikke alle 3 i ene hjørnet av platen :)

Husk at skjøter, hylser og andre demonterbare dippedutter ikke er tillatt. 

Biler uten bolter i bur men som kjører i H lisensierte klasser, har som regel et SFI/FiA godkjent bur. Ofte med et rammenummer inngravert i buret fra lisensiert burbygger. Bygger man buret selv så må man ha de boltene.

Håper det ga svar på noe :)

Endret av Evopower
Skrevet
1 time siden, Evopower skrev:

Du har lest det riktig. For å få godkjent bur for bruk i H lisensiert bilsport, må du følge skissene i bilsportboka. Gjør slik du har lest. Husk at boltene skal stå så symetrisk som mulig. Ikke alle 3 i ene hjørnet av platen :)

Husk at skjøter, hylser og andre demonterbare dippedutter ikke er tillatt. 

Biler uten bolter i bur men som kjører i H lisensierte klasser, har som regel et SFI/FiA godkjent bur. Ofte med et rammenummer inngravert i buret fra lisensiert burbygger. Bygger man buret selv så må man ha de boltene.

Håper det ga svar på noe :)

Tuuuuusen takk👍🏼 Men kan jeg sveise platene sammen i tillegg til bolter? Eller skal platen mellom røret og den som er sveiset i gulvet være "løse" og kun festet med bolter? Tenker på vibrasjoner som gjør at boltene kan løsne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...