Gå til innhold

Erfaringer med powerflex til e39


teexeln
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaringer med powerflexforinger i e39? Tenkte i hovedsak på foringene i nedre bærebroer bak, (de man kun får i powerflex) men også generelt hvordan den blir sammenlignet med orginalt. Har hørt at kulene slites mye fortere ut med powerflex enn orginale foringer. Å blir bilen merkbart mer ukomfortabel, å ikke minst, er det lovlig på EU-kontroll?.

Ser disse foringene er kun tilgjengelig i svart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt Powerflex i hele understellet i noen år no, bortsett fra travers og nedre bakre på framaksel.
Hadde i nedre bakre bærearm forran, men der ble powerflexen deformert, så foringen satt løst etter et halvt års tid.
Fikk nye, men det samme skjedde med de.
Og i traversen bak så kjører jeg med Meyle HD foringer.

Nå er jo bilen satt opp med Eibach fjører fremme og luft bak med gule koni.
Med sommersko i 19" med der tilhørende lite gummi så jeg vet ikke helt om jeg er rette til å si om det er komfy eller ikke.
Men jeg liker bilen og oppsettet sånn som det er no.

Ingen problemer på EU-kontroll.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker.

Ja tenkte å bytte alt i bakstillinga til nytt lemførder. Tro det eller  ei så er alt i bakstilling fra ny av i 2003, untatt de fire store foringene, de byttet jeg til nye lemførder for ca 1,5 år siden. men alt annet er pasert 325.000 km, å det er faktisk kun knirkeforingene som er merkbart dårlig, men greit å ta alt når man først holder på, å tenkte det har vært kjekt å hatt nye i nedre bærebroer å, regner bare med de er slitt selv om det ikke klarer å kjenne noe slark i de.

Men er litt redd for at svarte powerflex vil ødelegge knirkeforingene etter noen titalls tusen km. Svarte slike er vel nærmest "hardplast" etter jeg har hørt? å som sakt så er det jo kun svart som finnes til de. Kipt å bytte alt med hjulstillingskontroll å så viser det seg at den sliter dekk pga de gamle, en kjede er jo ikke sterkere enn det svakeste ledd :) Så ble litt usikker på om jeg bare skal drite i de å håpe at de ikke er så ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svart PF er ikke hardplast, forskjellen er ikke vanvittig stor fra lilla. Lilla blir egentlig mere som OEM + mens svart er hakket over det igjen. 

 

Kjøper kun sorte selv. Klarer fint å komprimere dem litt når du har de i henda, så ikke noe nazigreier for å si det slik :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det der lilla og svarte foringer er litt utvannet fra powerflex sin side.
I de nevnte nedre bakre bærearmene fremme så får du svart om du bestiller lilla.
Samme gjelder jo hele bakstillingen, på E39 ihvertfall.
Men de var grei å jobbe med, selvom de var svart, så tror ikke at svart=racing hele tiden for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trur jeg hiver meg på denne tråden selv, sitter og titter på ny bakstilling til bilen selv,
funnet komplett meyle bakstillings deler, men det er vel uten foringene i "bærearmene" bak, og ikke travers foringer.
usikker på om jeg skal ha powerflex i travers og diff. men trur kanskje det blir litt for hardt >.<
men hvis jeg bytter ut alle bakstillings delene så kommer jo disse med orginale foringer, vil dere tru det er vits og bytte ut de nye foringene som allerede er montert, å bytte disse ut i Powerflex?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg hadde berrre brukt dem slik dem er, med mindre den originale foringen er kjent for å være underlegen PF o.l på akkurat det punktet. Må huske at det er bra forskjell på oem foringer som har rulla 350 000 og nye som har rulla 0 også. I travers o.l på en 5 serie ville jeg brukt originale lemförder. Tror selv stivere foringer har mere betydning direkte i hjulstilling, samtidig uten at støyen blir noe nevneverdig. 

Her sere dere forøvrig powerflex vs "harde" foringer. :) Ikke snakk om svart powerflex her, bare så det er nevnt, men igjen de er på ingen måte skikkelig harde slik som foringene vist i filmen. 

 

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, hsd skrev:

Eg hadde berrre brukt dem slik dem er, med mindre den originale foringen er kjent for å være underlegen PF o.l på akkurat det punktet. Må huske at det er bra forskjell på oem foringer som har rulla 350 000 og nye som har rulla 0 også. I travers o.l på en 5 serie ville jeg brukt originale lemförder. Tror selv stivere foringer har mere betydning direkte i hjulstilling, samtidig uten at støyen blir noe nevneverdig. 

Her sere dere forøvrig powerflex vs "harde" foringer. :) Ikke snakk om svart powerflex her, bare så det er nevnt, men igjen de er på ingen måte skikkelig harde slik som foringene vist i filmen. 

 

ja kanskje et godt poeng det! :P er jo en bruksbil uansett.
har GS performance i forstillingen, men den ble mye bedre å kjøre med de! :)
men bak tviler jeg på at det er noe nevne verdig forskjell!
takker for hjelp ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...