Gå til innhold

BMW E46 330 ix motorlampe.


Espen J.
 Share

Anbefalte innlegg

BMW E46 330 XiA 2001 mod. Gått 250.000 km.
Har ei motorlampe som til stadighet lyser.
Feilkode er på Icarsoft E4 Fuel trim bank 1 og 2 permissibele range exeeded.
På BMW Scanner 1.4 Oxygen sensor controller, bank 1 og 2, deviation too great, deviation rick.
Har et spørsmål til dere BMW guruer. :D
 E46 330 xiA med M54B30 motor.
Først skiftet jeg plugger, luftfilter og lambda sonder. Da gikk det en dag så lyste motorlampe igjen.

Har også plugget vacumklokke til eksos-spjell bak, da denne hadde er liten lekasje. Så gikk det noen dager og lampa lyste igjen.
Skiftet alle vacumslanger og bensinfilter. Fortsatt lyste motorlampe etter et par dager. Renset MAF, fortsatt lyste denne helsikes lampen.
Nå har jeg hatt med meg Icarsoft i bilen og slettet feilkoder, "Fuel trim bank 1 og 2 permissibele range exeeded" nesten dagelig ca 15 - 20 ganger.
På BMW Scanner 1.4 Oxygen sensor controller, bank 1 og 2, deviation too great, deviation rick.
Begynnte og bli lei.

Bensinforbruk ligger på ca 1,3 liter pr. mil blandet kjøring. Økometeret går veldig lett til 2l pr mil. (Max)  Trenger nesten ikke trykke på gasspedelen får økometeret går rett i bånd. Ved gjevn hastighet 90 km/ timen ligger økometeret på rundt 1.

Noen ide om hva som er kan være feil?

Endret av Espen J.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Otis, men har sjekket det meste når det gjelder falsk luft. Har bl.a. skiftet alle vakumslanger og "testet" med startgass. Sjekket veivhusventilasjon og funnet ok. Ikke funnet noe. Skal skifte dyser og se om det hjelper. Bensintrykk er ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
På 13.1.2018 den 19.55, Espen J. skrev:

BMW E46 330 XiA 2001 mod. Gått 250.000 km.
Har ei motorlampe som til stadighet lyser.
Feilkode er på Icarsoft E4 Fuel trim bank 1 og 2 permissibele range exeeded.
På BMW Scanner 1.4 Oxygen sensor controller, bank 1 og 2, deviation too great, deviation rick.
Har et spørsmål til dere BMW guruer. :D
 E46 330 xiA med M54B30 motor.
Først skiftet jeg plugger, luftfilter og lambda sonder. Da gikk det en dag så lyste motorlampe igjen.

Har også plugget vacumklokke til eksos-spjell bak, da denne hadde er liten lekasje. Så gikk det noen dager og lampa lyste igjen.
Skiftet alle vacumslanger og bensinfilter. Fortsatt lyste motorlampe etter et par dager. Renset MAF, fortsatt lyste denne helsikes lampen.
Nå har jeg hatt med meg Icarsoft i bilen og slettet feilkoder, "Fuel trim bank 1 og 2 permissibele range exeeded" nesten dagelig ca 15 - 20 ganger.
På BMW Scanner 1.4 Oxygen sensor controller, bank 1 og 2, deviation too great, deviation rick.
Begynnte og bli lei.

Bensinforbruk ligger på ca 1,3 liter pr. mil blandet kjøring. Økometeret går veldig lett til 2l pr mil. (Max)  Trenger nesten ikke trykke på gasspedelen får økometeret går rett i bånd. Ved gjevn hastighet 90 km/ timen ligger økometeret på rundt 1.

Noen ide om hva som er kan være feil?

Hei, har samme problem, har du funnet ut noe? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...