Frk.Autovern Skrevet Januar 15, 2018 Share Skrevet Januar 15, 2018 Har en 97 E39 som ble byttet motor på. Da det er varmt stater den lett. Håpløs da den er kald (men var garasje starter den). Kan stå å skinne starteren opp til 30 min før den hoster seg i gang. Stopper jeg den etter et min starter den lett igjen. Noen som har vært borti dette? Eller vet hva det kan være? Takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Streaxu Skrevet Januar 15, 2018 Share Skrevet Januar 15, 2018 Kamsensor eller veivsensor muligens? Er det M52 motor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frk.Autovern Skrevet Januar 15, 2018 Forfatter Share Skrevet Januar 15, 2018 (endret) De begge er byttet. For trudde det kunne være en av dem. Byttet først veiv. Ingen forandring. Så kamsensor. Er ikke så kjent med motorkoden på disse bilene. Men ja, trur det er det. Endret Januar 15, 2018 av Frk.Autovern Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet Januar 15, 2018 Share Skrevet Januar 15, 2018 Brukte du originale eller uoriginale sensorer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frk.Autovern Skrevet Januar 15, 2018 Forfatter Share Skrevet Januar 15, 2018 Originale. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Januar 17, 2018 Share Skrevet Januar 17, 2018 Skru ut pluggene og sjekk om det er olje på de. Om det er det, sannsynligvis oljelekkasje grunnet gammel toppdekselpakning. Enkel jobb, bytt toppdekselpakning. Bytt plugger. Mindre sannsynlig men mulig, dårlige ventilpakninger, litt verre jobb da du må ta ut kamakslene for å komme til men det finnes produkter som hjelper på å tette ventilpakninger. Grunnen til at jeg tror det kan være noe slik er pga slik du beskriver det. Når motoren er driftsvarm så fordamper oljen lett og er med i forbrenningsprosessen. Når motoren er kald blir drivstoffblandingen for mettet og den klarer ikke tenne like lett. Seff bør du ta en diagnose aller først men om det var eks. veivhussensor ville motoren tent men så gått av med en gang grunnet en sikkerhetsfunksjon i motorhjernen. Den går ikke uten veivakselsensor så vidt jeg har erfart selv, kutter drivstofftilførselen etter noen sekund. Dette med forbehold om at vi snakker om en M52 motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frk.Autovern Skrevet Januar 17, 2018 Forfatter Share Skrevet Januar 17, 2018 Tatt diagnose hos flere. Eneste som kommer opp er høyre sensor bak. Bestilt plugger og tenkt at bensinpumpa kanskje ikke henger med. For er tydelig at den ikke har gnist kom jeg frem til i går. Takker for svar da quandt1960 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå