DieselVegard Skrevet Januar 29, 2018 Share Skrevet Januar 29, 2018 Har kjøpt en 2006 X3, der verken speil eller vindusheiser virker. Rett før jeg kjøpte bilen sa eieren at det hadde blitt noe krøll med speilene, at de gikk ut og inn av seg selv. Jeg var så dum at jeg testet ikke vinduene da jeg kjøpte bilen, men de virket "litt." Nå virker ingenting. Ikke vinduer, ikke å justere speilene, ikke å "slå inn" speilene og det er heller ikke lys på den barnesikringsknappen. Det ER lys i selve bryterpanelet. For meg lukter det ledningsbrudd, f.eks. i døra, eller kan selve bryterpanelet ta kvelden? Noen som har vært borti noe lignende? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jordin Skrevet November 8, 2019 Share Skrevet November 8, 2019 Jeg har fått samme problemet på min 2008 X3, E83. Har du en løsning på problemet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
warg Skrevet November 10, 2019 Share Skrevet November 10, 2019 Er vell bare å finne frem multimeter og begynne å måle på de komponentene som ikke får strøm viss du mistenker ledningsbrudd. Har du tilgang på INPA kan du se om det ligger noen feil i FRM modulen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NorwegianE90 Skrevet November 11, 2019 Share Skrevet November 11, 2019 Som Warg sier ja. Sjekk kabelnett i døren og FRM modul da det er FRM modulen som styrer alt i dørene. Vet noen X3 modeller er kjent for att "barnåler og dritt fra trær kan bli dratt ned mellom viduet og gummi leppen. det samles rundt drenerings hullene og gjør att det samles en god skvett med vann inni døren. Med kjøring og tid fører det til irring i kontaktene. Så Hvis du har kompetanse og tørr og rive dørpanelet av samt en vann pakkning (ikke problem og sette på igjen bmw bruker selv klistrende lim som enda er brukbart etter du tar hinnen av) Da kan du nesten tømme en flaske elektronikk rens på kontaktene. Og en flaske CRC 5-56 på selve stålet som er døren. for å drive ut funkt. (rens først ut all skit som ligger og tetter dreneringen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jordin Skrevet November 12, 2019 Share Skrevet November 12, 2019 Takk for tips, blir spennende å prøve. jeg har bare målt om det er strøm på kontakten til bryterpanelet, og det er strøm på begge de røde ledningene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NorwegianE90 Skrevet November 13, 2019 Share Skrevet November 13, 2019 16 timer siden, Jordin skrev: Takk for tips, blir spennende å prøve. jeg har bare målt om det er strøm på kontakten til bryterpanelet, og det er strøm på begge de røde ledningene. Strøm vil det nok være. Men mye av komponentene i dørene Feks, selve knappen snakker til FRM via K can bus, og Speilet snakker til FRM via Lin-Bus. Så hvis det er irr på kontaktene kan det skape for høy resistanse i kabelen til att den ikke får sendt packets uten tap. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå