NorwegianE90

Members
  • Content Count

    65
  • Joined

  • Last visited

About NorwegianE90

  • Rank
    Fenrik
  • Birthday 04/13/1996

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Stavanger
  • Kjøretøy
    BMW E90 320D M-Sport

Recent Profile Visitors

80 profile views
  1. NorwegianE90

    M-performance til 525d xdrive 2012

    Hør med@TRF han kan nok svare på det bedre en de fleste her inne
  2. NorwegianE90

    Kode LED grøftelys carly

    Skjønner ikke att folk bruker Carly, Etter att mange har oppdaget att det er Utroligt mye feil i kildekoden deres. Samt det er ett Trådløst system som skal flashe.... Er Flere hundre tals folk som har Bricket og ødelagt moduler bare for carly fikk "Unexpected error occured" eller "Lost connection to the Bluetooth device" Hvertfall når INPA/NCS er billigere å tryggere (Så lenge man kan følge en tutorial.... eller forstår programmet)
  3. NorwegianE90

    300km/t

    Kjørte til Amsterdam i sommer. Endte opp med å leie en bil i tyskland pga kompisen vår som skulle ordne bil glemte og bytte kam sensor så den kom ikke fram til danske båten engang ahahha. Men fikk lett en Opel adam opp i 200 (i med vind og nedoverbakke) Så hadde nokk ikke vært noen problem og gå over 300 med en bil som ikke er av merket opel og har litt mer en 87hk
  4. NorwegianE90

    Ventilerte seter E90!

    Skjønner. Tenkte det muligens kunne være en "lock-out" relay. men Da er det nokk bare strøm Av/På releêt. Skal samle opp noen deler til ett eksperiment. Så blir det nokk noen litt mer kraftige vifter jeg prøver med da noen i ett 7 serie forum mener viftene kan være litt på den svake siden. (så skal det og sies att de som mente dem var svage bodde også i california)
  5. NorwegianE90

    Lurer på hva disse feilkodene betyr

    Her er linken til børstene jeg brukte, De er en del større en de som står i, så man må bruke sandpapir og litt tid å pusse dem ned til rett dimmensjon (Mye bedre å kjøpe større og pusses ned til perfekt størrelse en att de er litt for små da børstene kan kile seg fast da) https://www.ebay.com/itm/2Pcs-16mm-x-11mm-x-5mm-Motor-Electric-Carbon-Brushes-for-Makita-9553NB-X7B7/254269424240?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m2749.l2649 Koster jo så og si ingenting så kjøp 2-3 par så har du en backup hvis du vil øve evnt ha på lager tils hvis du skulle trenge flere.. Legger til en PDF som viser ganske klart hvordan man fikser det (med bilder og engelsk tekst) Linker deg også videre til @Otis sin kommentar der han har en veldig bra samling av alle de programmene du trenger, samt noe dokumentasjon for instalasjon. Auxiliary water pump repair.pdf
  6. NorwegianE90

    Ventilerte seter E90!

    Etter litt graving i Newtis.info samt koblet meg til bilen og fått opp styringen for FAS (sete modulen) Da har jeg en "Ventilate" knapp. Ved aktivering kan man høre ett rele "legge inn/ut" Noe jeg mener er att den kobler ut varme funksjonen mens den ventilerer seten. Det er dog ikke noen vifter koblet opp til de ledige utgangene. Men skal finne litt utav Specs på de viftene som 5 og 7 serien bruker. Da alt enda virker via 12V. Så skal det i bunn og grunn funke fint med en simpel "data vifte" type 100mm/120mm Så lenge den har PWM-Reg pin (FAS modulen styrer farten til viften via denne kabelen) Kommer til å lete etter ett billigt sete med elektrisk styring for litt proto type testing. Oppdaterer tråden hvis jeg finner utav noe mer.
  7. NorwegianE90

    Lurer på hva disse feilkodene betyr

    Mener de bruker AUX vannpumpen i en rekke modeller ja, Og den kabelen du linket er en slik en ja. Sorry for sent svar Grunn NR 1 til att AUX vannpumpene dør er forde børstene spises opp.. I følge bmw er pumpen ikke "service-bar" så de vil selge den en ny til ca 3k... Men det er fullt muligt å kjøpe noen litt større børster på ebay eller liknende side og pusse/file den ned slik den passer til vannpumpa. Har selv reparert 2 vannpumper til BMW ved å bare åpne den å bytte dem. Funker helt fint enda 1.5år etterpå
  8. NorwegianE90

    Min e92 335i tilsalgs :)

    Har alltids brukt en ELM327 generic obd og en iphone med DashCMD (mye mye bedre en torque appen) den har alt av live data og muligheten til å velge selv hva du skal displaye osv.. vet det er sent svar hahah men er bedre og poste slikt hvis andre også lurer. Brukte dette da jeg skulle sjekke turbo trykk samt oljetemo/trykk
  9. NorwegianE90

    E90 Dashbord

    Heisann. Leter etter ett dashbord til min E90. -Det må være Dashbord i full Svart (trenger ikke trim) -Må ha Koppholdere -Må ha luke på venstre side av ratt -Ikke noen Kutt eller skraper på synlige deler Kan hente på vestlandet eller bistå med transport fra andre deler av norge da jeg har mulighet for industri shipping
  10. NorwegianE90

    MASK/CCC LVDS

    Viste seg å være Gamle kondensatorer på PSU, 2 stk 0204 SMD dioder som hadde tatt kvelden. Hadde alt av reparasjons deler og utstyr liggendes så nå er det liv i den igjen.. Oppdaterte til siste update og la inn nytt kart. Da starter jakten på nytt Dashbord så jeg kan få montert alt
  11. NorwegianE90

    Plystrelyd fra dashbord

    Ja, men Mener att enten CIC eller CCC har en Luft slange koblet til seg. Hvis den har hoppet eller sklidd litt av kan det nokk være der du har lyden.
  12. NorwegianE90

    MASK/CCC LVDS

    Heisann bimmers.. Nå har jeg startet Idrive retrofit planen min. Leter kun etter dashbord nå før jeg starter montering. Problemstilling Nr1.... Jeg har hatt ett Mask2 system liggendes her hjemme i 2 måneder bare for å ha en base å bygge opp fra. (fikk det av en kompis) Den hadde liten skjerm og gamleste Nav versjonen... Så idag fikk jeg CCC, HD CID og Haptic feedback kontroll.. Jeg koblet opp alt utforbi bilen for å teste (Bruker ett custom kabelnett jeg bygde for å starte Idrive enheter utforbi bilen) Den starter opp og nav dvden spinner opp. Så for å skur den på trykker jeg på volum knappen (må trykke på den for att ccc skrur seg på utforbi bilen) Men Svart Skjerm... null liv... Så bare for å sjekke koblet jeg opp den store skjermen og kontrollen til MASK systemet jeg hadde. Da funker skjermen (den viser liten mask meny på venstre side, men skjermen skrur seg på som er bra) Dette er med MASK LVDS kabelen som jeg har forstått skal være likt koblet som CCC LVDS kabelen. De har bare litt andre notches.. Eller tar jeg feil her? For det er null liv i skjermen og ingen haptic feedback i kontrollen når jeg starter det koblet till CCC systemet.. Jeg hører CCC sytemet lese av og jobbe med DVDen, samt att den eject knappene funker. så ut fra det jeg har lest sies det att den skal være i orden hvis den gjør dette... Noen med erfaring i LVDS/CCC systemer som kan komme med ett råd. Har ikke koblet CCC opp til bilen for og diagnosere den men tenker å få det til i morgen da jeg har bygd om kabelnettet i bilen og lagt klart til Idrive oppgradering
  13. NorwegianE90

    Bmw e28 mtech fanger. Dårlig feste på luke

    Lag en brakett med litt deler du evnt finner på biltema. Du kan jo også feks kjøpe glassfiber / carbon fiber og støype den fast fangeren. Finnes på biltema til ca 200kr