NorwegianE90

Members
  • Content Count

    86
  • Joined

  • Last visited

About NorwegianE90

  • Rank
    Fenrik
  • Birthday 04/13/1996

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Stavanger
  • Kjøretøy
    BMW E90 320D M-Sport

Recent Profile Visitors

146 profile views
  1. NorwegianE90

    Brann BMW i8

    Leste gjennom hele saken her nå. Att politiet henlegger saken. Er i grunn ganske ille da det er snakk om såpass store summer. Burde det være PÅLAGT å ta saken. DnB har gjort feil etter feil. Og det er jo klart de tyner deg for penger samt presser deg til du ikke orker mer. Dnb har råd til å drive dette "spillet" i lengden og de vet folk flest ikke har det. Hvis man googler litt etter Dnb saker finner man flere ganger der dette har skjedd. Lurer på hvordan det endte? Håper for deg @bmwi8 att du kommer noen vei med alt dette.
  2. NorwegianE90

    Mulig å kode bort pdc og hill start assist e61?

    Carly er noe tull. Det viser ikke alle feil. Stor fare for moduler som blir "bricket" osv.... Skaff deg en K+Dcan kabel og inpa/ISTA hvis du vil feilsøke og gjøre det ordentligt. Carly er "hobby" utstyr folk bruker til og skru opp lys styrker på AE og US blinkers. Kanskje registrere ett nytt batteri i ny og ne. Men mer en det er den udugeligt til. Just a lil heads up
  3. NorwegianE90

    Ccc viser feil plass. Men beveger seg

    Yepp, Har og koblet meg til med inpa å sjekket status for gps. Alt viser til att GPS antennen er tilkoblet og virker. Etter en del knoding å fundering fant jeg ut att GPS antennen var "dårligt" plassert av meg. (er CCC retrofit fra non idrive) så har ikke haitann antennene. Endte opp med å legge en metall plate på undersiden av GPS antennen da detter "forsterker" signalet noe. etter en liten omplassering pluss den stålplaten virker alt som det skal. (antennen er en Generic Fakra GPS fra ebay til 30kr) men det virker fint nå. skal teste litt hvor godt den får signaler. Da den har 8 satellitter i "lock" normalt nå. Før var det 0-1 tydligvis.
  4. Heisann bimmers da ble jeg akkurat ferdig med min none idrive til idrive conversion. Alt er koblet opp og kodet med VO koding slik att alt går sammen alt funker fint, men ikke selve possisjonen til GPS.. den sier att jeg er i hvittingfoss mens jeg faktisk er i stavanger. Det virker som den har gps link da den beveger seg når jeg kjører rundt, men går tilbake til samme start punkt etter en restart (skru bilen av og på). Noe som får meg til å tro den bruker wheel speed sensorer og compass for og bevege kartet? Har sjekket med inpa og den sier gps antenne er koblet til. (Universal gps antenne) da jeg ikker vil ha hai tann antennen (vil ikke borre hull i taket). Og har sett flere med suksess som bruker en universal gps antenne. Noen som har en pekepinne evnt erfaring med liknende problemer?
  5. NorwegianE90

    E90 DSP vs HIFI

    Kan bekrefte att det går og kode da jeg kodet min nye ccc enhet til bilen. byttet fra none i drive professional radio til idrive proffesional navigation kodet den om til min bil via VO koding
  6. NorwegianE90

    E90 Dashbord

    opp
  7. NorwegianE90

    Interiør reparasjon?

    Har sett det finnes noen i oslo området, skal grave litt mer å se om jeg kan finne noe i stavanger
  8. NorwegianE90

    DIY Nytt ratt (custom)

    Var det jeg tenkte først, Men det ble for min det mer komfortabelt da jeg følte "grippet" ble mer naturligt. det bygger ikke sinnsykt mye heller men man merker att det er ørlite større. Tror folk flest hadde likt det. Evnt hvis du svinger forbi Stavanger noen gang kan du jo se selv
  9. NorwegianE90

    DIY Nytt ratt (custom)

    TakkTakk! Nei, man legger det på toppen av det gamle, Bruker en spesiell dobbelt sidig tape som former seg og binder godt fast i begge sidene. Bare for å forhindre noen form for bevegelse. Så er det bare å sy alt sammen
  10. Hallais bimmers, Helgens projekt ble da og trekke om mitt utslitte M Sports ratt. tok ca 5-6 timer med små pauser men ble ganske godt fornøyd med resultatene. Ble sponset av ett firma som driver å lager custom wraps i alle slags stoff å materialer. Å har fått øvd meg litt.. her er Før ā etter bildene.. (mer bilder av rattet ferdig montert kommer) (Kan også wrappe ratt hvis noen ønsker, pm for mer info) Evnt sjekk ut min instagram for mer: NorwegianE90
  11. NorwegianE90

    E39 530d demperoppsett

    Dem har forskjellige typer.. Noen av dem med feks Rebound og dampening instillinger for og justere demperene til egne preferanser. De har også elektroniske dempere osv.. Sjekk ut siden deres
  12. NorwegianE90

    E39 530d demperoppsett

    Har hørt fra noen kompiser att KW coilovers og StanceParts Air cups er sinnsykt bra
  13. NorwegianE90

    Nattens prosjekt

    Da blir lørdagskvelden til og fikse litt på CCC enheten jeg snart skal retrofitte til bilen min (stay tuned for build log) men som de fleste vet mister volum knotten den “hakkete” følelsen da rotary funksjonen blir slitt ned over en lang tid med mye bruk. så nå er det og vaske rense og bytte den ut, samt også bytte ut knotten som har blitt like myk som skumgummi
  14. NorwegianE90

    320 d E90 aut awd

    Hvis muligt Stå over hvis den har N47 motoren. Velg heller en med M47 motor da de er mye mer solide. Er somsagt N47 som sliter mer Reg kjede haveri
  15. NorwegianE90

    Ukjent motorlyd

    Dette høres kanskje litt dumt ut. Men hvis du har mulighet å skaffe ett billigt Stettoskop. kan man sette det på blokken å høre om det dunker fra innsiden. Hvis ja, er det nokk rådebank. Men Vet det er en del ting rundt M47 motorene som kan lage metalliske kakke lyder. Men somregels slutter mye av dem på høyere turtall.. Følger lyden hele registeret opp til redline ville jeg sagt Rådebank som @Warg sier.... Hadde ikke kjørt mye med den tils du får redet ut dette da du risikerer og "granade" motoren