stoltbmwelsker Skrevet Februar 3, 2018 Skrevet Februar 3, 2018 Hei! Har en kompis som har kjøpt seg en brukt 08 med n47, og etter nå 6 måneder og 210 000km har registerkjede røket, eller strukket seg. Han ringte i alle fall meg når jeg var på jobb å sa bilen lagde unormale dunkelyder fra motoren. Jeg ba han stoppe bilen, og ikke fortsette å kjøre. Hentet bilen senere på henger, og har ikke fått sett nærmere på problemet. Men nå er det store spørsmålet, bytte motor eller overhale å skifte ut i de delene som har gått? Tenker at å skifte motoren med en fra huggeri er det kjappeste, men tingen er at man ikke vet standen på disse. Setter pris på litt input fra andre, da jeg er veldig usikker selv. Han trenger bilen til og fra jobb, så tid er også litt viktig.
Eivind320x Skrevet Februar 4, 2018 Skrevet Februar 4, 2018 I dette tilfellet er det nok flere momenter som spiller inn. Motoren må uansett ut av bilen, for og komme til registerkjede, om det kun er det som er strekt. Bilen har rullet 210 000km og dere har derfor ikke noe garanti for at andre ting kan ryke i nær fremtid. Derfor ville jeg ha funnet en motor med mindre km, samt byttet registerkjede på den før dere putter den i bilen. Delene i seg selv koster 2-3000kr pluss kostnaden av motoren. N47 motoren er jo brukt i flere BMW modeller. Slamrelyden i denne videoen stammer fra strekt kjede.
stoltbmwelsker Skrevet Februar 4, 2018 Forfatter Skrevet Februar 4, 2018 9 minutter siden, Eivind320x skrev: I dette tilfellet er det nok flere momenter som spiller inn. Motoren må uansett ut av bilen, for og komme til registerkjede, om det kun er det som er strekt. Bilen har rullet 210 000km og dere har derfor ikke noe garanti for at andre ting kan ryke i nær fremtid. Derfor ville jeg ha funnet en motor med mindre km, samt byttet registerkjede på den før dere putter den i bilen. Delene i seg selv koster 2-3000kr pluss kostnaden av motoren. N47 motoren er jo brukt i flere BMW modeller. Slamrelyden i denne videoen stammer fra strekt kjede. Må ikke ut med motor vel? Tar ned girkassa tenker jeg å skifter fra baksiden av motoren. Bilen er manuell, så girkassa er lett å ta ut. Er ikke bare bare å spore opp motor som har ok km stand heller.
Eivind320x Skrevet Februar 4, 2018 Skrevet Februar 4, 2018 (endret) Jo du må ut med motoren. Det er for trangt mellom torpedoveggen og motoren til at dere kommer til. BMW her i Tromsø sa det var standardtid på 32 timer for og bytte registertet på min 320d med automat. De brukte 1,5 dag pågrunn av at mekanikeren hadde byttet 5-6 register den våren, og kjente til alle snarveiene. Endret Februar 4, 2018 av Eivind320x
quandt1960 Skrevet Februar 4, 2018 Skrevet Februar 4, 2018 Motoren må ikke nødvendigvis ut. Du har tre kjeder på N47, de som vanligvis lager trøbbel er den øvre og nedre. Den øvre kan du fikse med motor i, den nedre må motor ut. Først må du sjekke kjedene for strekk, øvre først. Om kjedet har røket, det vil du merke det! Du må ha mye spesialverktøy om du skal sjekke for strekk og bytte samt synkronisere/time. Eivind320x reagerte på dette 1
stoltbmwelsker Skrevet Februar 5, 2018 Forfatter Skrevet Februar 5, 2018 Må ikke fjerne motor nei. Men er jo et spørsmål om tid og, er mye lettere å jobbe på motor ute av bilen enn trang mellom torpedovegg osv. Skal fjerne dysene i morgen å se med kamera etter skader, så tar vi det derfra. Å bytte ut motoren er 5t jobb maks, er verre å finne motor i grei stand hvor huggeri kan gi garanti osv. atm. Holder dere oppdatert. quandt1960 reagerte på dette 1
quandt1960 Skrevet Februar 5, 2018 Skrevet Februar 5, 2018 1 time siden, stoltbmwelsker skrev: Må ikke fjerne motor nei. Men er jo et spørsmål om tid og, er mye lettere å jobbe på motor ute av bilen enn trang mellom torpedovegg osv. Skal fjerne dysene i morgen å se med kamera etter skader, så tar vi det derfra. Å bytte ut motoren er 5t jobb maks, er verre å finne motor i grei stand hvor huggeri kan gi garanti osv. atm. Holder dere oppdatert. Oki, lykke til
stoltbmwelsker Skrevet Februar 19, 2018 Forfatter Skrevet Februar 19, 2018 Bilen er oppe å går nytt register, turbo og div andre deler. quandt1960 reagerte på dette 1
quandt1960 Skrevet Februar 20, 2018 Skrevet Februar 20, 2018 8 timer siden, stoltbmwelsker skrev: Bilen er oppe å går nytt register, turbo og div andre deler. Såbra. Er det enkelt å time registeret på disse?
stoltbmwelsker Skrevet Februar 20, 2018 Forfatter Skrevet Februar 20, 2018 2 timer siden, quandt1960 skrev: Såbra. Er det enkelt å time registeret på disse? Er et verktøy som man bruker som gjør det ganske lett Men endte med å ta ut motoren, mye mer oversiktlig å bytte da. quandt1960 reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå