Gå til innhold

320d 136hk e46. Spiser sikringer til fødepumpe. Drar dårlig.


Steni92
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Bilen det gjelder er en e46 2001 320d 136hk.

Bilen har en tendens til å spise sikringene til fødepumpa. Noen ideer hva det kan være? Har byttet til ny brukt pumpe da den gamle tok kvelden. 

 

Bimen har også mistet all motorkraft under 2000-2500rpm. Den klarer ikke å dra opp i fart. 

Og når jeg ruser den opp til 3500 så høres bilen ut som en gammel snekke motor for så stopper der. Om den kutter en eller flere sylindere. Har hatt opp egr ventil og renset denne, uten noe forskjell. 

 

Har tatt diagnose og fått opp feil på turbotrykk, glødepluggsystem. 

Legger ved bilder av diagnose. 

Bilen er forøvrig chippet og kodet bort egr. Strak rør. 

 

Enda et problem. Bilen har original xenon, lysene blinker voldsomt. De blinker også helt likt og i takt med hverandre. Gjelder begge sidene høyre og venstre. 

 

Håper det er noen snille sjeler her som kan hjelpe meg med tips, står helt fast å irriterer meg egentlig bare over hele bilen nå. 

0FB95EA3-D493-4B62-A844-C738931370E8.jpeg

6C5B80A7-A7D5-476E-BAA1-EAC45C4FAF46.jpeg

C51B9FFB-AEE5-440B-A120-D5FD1E809A71.jpeg

7F7D887B-81C3-46E4-A2B7-FE7F5FAE38BB.jpeg

6AA84E73-A71E-41E2-8B04-69EC7004639F.jpeg

6C3EACB7-8F9E-4882-A0E0-16D9DA96A8A2.jpeg

E138C7B4-24D4-4E65-A3CE-2C630224FE03.jpeg

079748B2-997C-48F2-B84D-74B2A294B211.jpeg

88799EB6-2D3A-4775-9FF8-7C2A5A22E9B3.jpeg

184B8914-1EB2-4365-9848-4A9DD7A3C523.jpeg

1836F0E4-5D5B-409E-9499-3FA8BC5A2177.jpeg

0A7D7589-7B4C-41D7-944E-78DCC32CF57B.jpeg

A37CB6E8-9B11-4507-AE28-7F44A456A824.jpeg

0534FAD9-9225-4B98-BBE5-A3814646BC65.jpeg

256B6932-2338-47E7-8CAE-07A099007348.jpeg

D922340E-4252-4720-B699-F31330A1491D.jpeg

CECD23CB-1841-40D2-9272-D4F3A9EDEF7E.jpeg

2B1A3431-F343-4141-A0DD-122DCDC28990.jpeg

3C47E4AC-1DB7-4098-9C15-63E5558B0FDB.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan virke som lite med strøm. Hvordan har batteri, lader og/eller regulator det? Det er utrolig mye rare meldinger og symptomer som kommer med lite strøm. Du har i tillegg en feil melding på power supply og som du skriver så blinker lysene i takt, så jeg ville startet der og deretter sjekket kabling osv til de forskjellige styremodulene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Otis skrev:

05 needle motion sensor, er referansedysa som er defekt. Eller kabelbrudd.

Ok. Hvor er denne dysa på motoren? Hva koster evnt en sånn del? 

10 minutter siden, arildopc skrev:

Dette kan virke som lite med strøm. Hvordan har batteri, lader og/eller regulator det? Det er utrolig mye rare meldinger og symptomer som kommer med lite strøm. Du har i tillegg en feil melding på power supply og som du skriver så blinker lysene i takt, så jeg ville startet der og deretter sjekket kabling osv til de forskjellige styremodulene.

Ok. Bilen lader 14,5-14,7 og har stått på vedlikeholdslading i nesten 2 uker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kun 54 og 05 du trenger tenke på for motoren sin del.

Lcm for lys.

Men 54 feilen sier ikke at det er feil på denne delen, men at den sannsynligvis har registrert feil trykk. Siden bilen er chippet så kan det være feil der.

05 feilen er den ene dysa på motor for diesel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Otis skrev:

Det er kun 54 og 05 du trenger tenke på for motoren sin del.

Lcm for lys.

Men 54 feilen sier ikke at det er feil på denne delen, men at den sannsynligvis har registrert feil trykk. Siden bilen er chippet så kan det være feil der.

05 feilen er den ene dysa på motor for diesel.

Ok. Men den drar jo heller ikke som den skal. Kan det være denne trykk sensoren som er defekt? 

Mer det bare å kjøpe en brukt lysmodul og kode den til bilen så er problemet løst ved at den blinker i ett sett..?

jeg har iallfall bestilt ny sånn dyse. Så får se om det løser problemet. 

Men har jo også feil på glødeplugg system. Er det da lurt å kanskje bytte pluggene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den vil nok gå dårligere pga referanse dysa, men jeg er usikker på hvor mye. 

Trykksensor kan selvsagt være defekt, men det kn hende at den bare har registrert feil trykk pga tuning kanskje?

Lysmodul månkodes til din pga kilometer stand og utstyrsliste. 

Du må se om set er feil på glødeplugger eller rele før du skifter noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Otis skrev:

Den vil nok gå dårligere pga referanse dysa, men jeg er usikker på hvor mye. 

Trykksensor kan selvsagt være defekt, men det kn hende at den bare har registrert feil trykk pga tuning kanskje?

Lysmodul månkodes til din pga kilometer stand og utstyrsliste. 

Du må se om set er feil på glødeplugger eller rele før du skifter noe. 

Ja den går veldig dårlig. Drar ikke under 2500rpm. 

Hvorfor må jeg sjekke relé og glødeplugger? Reléet er ikke så dyrt så det kan jeg bytte for å sjekke om det utgjør noen forskjell. Glødeplugger kan jeg kanskje handle på Biltema? 

Kan jeg ohme glødeplugger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine tips er for å redusere utgifter.

Du bestemmer selv om du vil skifte deler før du har verifisert at de faktisk er defekt.

Du kan ohme glødeplugger, maks 2 ohm er en grei pekepinne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Otis skrev:

Mine tips er for å redusere utgifter.

Du bestemmer selv om du vil skifte deler før du har verifisert at de faktisk er defekt.

Du kan ohme glødeplugger, maks 2 ohm er en grei pekepinne. 

Kjempe takknemlig for hjelp :) tusen takk! Jeg skal prøve å ohme de å sjekke det før jeg går til innkjøp av nye. 

Men undrer meg fremdeles over at den jukser litt først, for så å stoppe. Da har sikringen i motorrommet gått. Sikringen ligger i den boksen venstre side mot torpedoveggen. Bilen har nå stoppet. Byttet sikring men nå vil den ikke starte i det hele tatt. Bare kinner og kinner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, arildopc skrev:

Oppsto disse feilene samtidig mer eller mindre? Lys, fødepumpen, glødesystem og sensorer.

Nei. Det første startet med at sikringen til fødepumpe gikk, så buttet jeg denne. Da gikk bilen en ukes tid. Så gikk sikringen hyppigere og hyppigere. Tilslutt så gikk sikringen så fort jeg skrudde på tenninga. Da byttet jeg fødepumpe. Da gikk bilen 14 dagers tid før samme begynte igjen. Så tok jeg diagnose og fikk opp den smørbrød lista. Like etter dette (noen dager) så begynner lysa å blinke voldsomt. Kan kjøre med bilen i 20-30min når bilen har stått over natta før lysa begynner å blinke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bilen stoppet i forriggårs, prøvde jeg å starte med startbooster. Den ville ikke starte, kinnet over lenger tid. Bilen har stått siden det på lading. Nå startet bilen etter 10-15 sek kinning. 

Mer det seriøst ingen som har vært borti samme greiene som kan hjelpe her? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...