Steni92 Skrevet Februar 6, 2018 Share Skrevet Februar 6, 2018 Hei. Bilen det gjelder er en e46 2001 320d 136hk. Bilen har en tendens til å spise sikringene til fødepumpa. Noen ideer hva det kan være? Har byttet til ny brukt pumpe da den gamle tok kvelden. Bimen har også mistet all motorkraft under 2000-2500rpm. Den klarer ikke å dra opp i fart. Og når jeg ruser den opp til 3500 så høres bilen ut som en gammel snekke motor for så stopper der. Om den kutter en eller flere sylindere. Har hatt opp egr ventil og renset denne, uten noe forskjell. Har tatt diagnose og fått opp feil på turbotrykk, glødepluggsystem. Legger ved bilder av diagnose. Bilen er forøvrig chippet og kodet bort egr. Strak rør. Enda et problem. Bilen har original xenon, lysene blinker voldsomt. De blinker også helt likt og i takt med hverandre. Gjelder begge sidene høyre og venstre. Håper det er noen snille sjeler her som kan hjelpe meg med tips, står helt fast å irriterer meg egentlig bare over hele bilen nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildopc Skrevet Februar 6, 2018 Share Skrevet Februar 6, 2018 Dette kan virke som lite med strøm. Hvordan har batteri, lader og/eller regulator det? Det er utrolig mye rare meldinger og symptomer som kommer med lite strøm. Du har i tillegg en feil melding på power supply og som du skriver så blinker lysene i takt, så jeg ville startet der og deretter sjekket kabling osv til de forskjellige styremodulene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 6, 2018 Share Skrevet Februar 6, 2018 05 needle motion sensor, er referansedysa som er defekt. Eller kabelbrudd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steni92 Skrevet Februar 6, 2018 Forfatter Share Skrevet Februar 6, 2018 (endret) . Endret Februar 6, 2018 av Steni92 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steni92 Skrevet Februar 6, 2018 Forfatter Share Skrevet Februar 6, 2018 7 minutter siden, Otis skrev: 05 needle motion sensor, er referansedysa som er defekt. Eller kabelbrudd. Ok. Hvor er denne dysa på motoren? Hva koster evnt en sånn del? 10 minutter siden, arildopc skrev: Dette kan virke som lite med strøm. Hvordan har batteri, lader og/eller regulator det? Det er utrolig mye rare meldinger og symptomer som kommer med lite strøm. Du har i tillegg en feil melding på power supply og som du skriver så blinker lysene i takt, så jeg ville startet der og deretter sjekket kabling osv til de forskjellige styremodulene. Ok. Bilen lader 14,5-14,7 og har stått på vedlikeholdslading i nesten 2 uker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steni92 Skrevet Februar 6, 2018 Forfatter Share Skrevet Februar 6, 2018 Lest ut feilkoder igjen etter en kjøretur. Hvor er denne charge air pressure senoren lokalisert på motoren da? Er det mulig å kunne prøve å rense den før jeg kjøper ny? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 6, 2018 Share Skrevet Februar 6, 2018 Det er kun 54 og 05 du trenger tenke på for motoren sin del. Lcm for lys. Men 54 feilen sier ikke at det er feil på denne delen, men at den sannsynligvis har registrert feil trykk. Siden bilen er chippet så kan det være feil der. 05 feilen er den ene dysa på motor for diesel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steni92 Skrevet Februar 6, 2018 Forfatter Share Skrevet Februar 6, 2018 1 time siden, Otis skrev: Det er kun 54 og 05 du trenger tenke på for motoren sin del. Lcm for lys. Men 54 feilen sier ikke at det er feil på denne delen, men at den sannsynligvis har registrert feil trykk. Siden bilen er chippet så kan det være feil der. 05 feilen er den ene dysa på motor for diesel. Ok. Men den drar jo heller ikke som den skal. Kan det være denne trykk sensoren som er defekt? Mer det bare å kjøpe en brukt lysmodul og kode den til bilen så er problemet løst ved at den blinker i ett sett..? jeg har iallfall bestilt ny sånn dyse. Så får se om det løser problemet. Men har jo også feil på glødeplugg system. Er det da lurt å kanskje bytte pluggene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 6, 2018 Share Skrevet Februar 6, 2018 Den vil nok gå dårligere pga referanse dysa, men jeg er usikker på hvor mye. Trykksensor kan selvsagt være defekt, men det kn hende at den bare har registrert feil trykk pga tuning kanskje? Lysmodul månkodes til din pga kilometer stand og utstyrsliste. Du må se om set er feil på glødeplugger eller rele før du skifter noe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steni92 Skrevet Februar 6, 2018 Forfatter Share Skrevet Februar 6, 2018 46 minutter siden, Otis skrev: Den vil nok gå dårligere pga referanse dysa, men jeg er usikker på hvor mye. Trykksensor kan selvsagt være defekt, men det kn hende at den bare har registrert feil trykk pga tuning kanskje? Lysmodul månkodes til din pga kilometer stand og utstyrsliste. Du må se om set er feil på glødeplugger eller rele før du skifter noe. Ja den går veldig dårlig. Drar ikke under 2500rpm. Hvorfor må jeg sjekke relé og glødeplugger? Reléet er ikke så dyrt så det kan jeg bytte for å sjekke om det utgjør noen forskjell. Glødeplugger kan jeg kanskje handle på Biltema? Kan jeg ohme glødeplugger? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 6, 2018 Share Skrevet Februar 6, 2018 Mine tips er for å redusere utgifter. Du bestemmer selv om du vil skifte deler før du har verifisert at de faktisk er defekt. Du kan ohme glødeplugger, maks 2 ohm er en grei pekepinne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steni92 Skrevet Februar 6, 2018 Forfatter Share Skrevet Februar 6, 2018 1 time siden, Otis skrev: Mine tips er for å redusere utgifter. Du bestemmer selv om du vil skifte deler før du har verifisert at de faktisk er defekt. Du kan ohme glødeplugger, maks 2 ohm er en grei pekepinne. Kjempe takknemlig for hjelp tusen takk! Jeg skal prøve å ohme de å sjekke det før jeg går til innkjøp av nye. Men undrer meg fremdeles over at den jukser litt først, for så å stoppe. Da har sikringen i motorrommet gått. Sikringen ligger i den boksen venstre side mot torpedoveggen. Bilen har nå stoppet. Byttet sikring men nå vil den ikke starte i det hele tatt. Bare kinner og kinner.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildopc Skrevet Februar 6, 2018 Share Skrevet Februar 6, 2018 Oppsto disse feilene samtidig mer eller mindre? Lys, fødepumpen, glødesystem og sensorer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steni92 Skrevet Februar 6, 2018 Forfatter Share Skrevet Februar 6, 2018 53 minutter siden, arildopc skrev: Oppsto disse feilene samtidig mer eller mindre? Lys, fødepumpen, glødesystem og sensorer. Nei. Det første startet med at sikringen til fødepumpe gikk, så buttet jeg denne. Da gikk bilen en ukes tid. Så gikk sikringen hyppigere og hyppigere. Tilslutt så gikk sikringen så fort jeg skrudde på tenninga. Da byttet jeg fødepumpe. Da gikk bilen 14 dagers tid før samme begynte igjen. Så tok jeg diagnose og fikk opp den smørbrød lista. Like etter dette (noen dager) så begynner lysa å blinke voldsomt. Kan kjøre med bilen i 20-30min når bilen har stått over natta før lysa begynner å blinke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steni92 Skrevet Februar 8, 2018 Forfatter Share Skrevet Februar 8, 2018 Da bilen stoppet i forriggårs, prøvde jeg å starte med startbooster. Den ville ikke starte, kinnet over lenger tid. Bilen har stått siden det på lading. Nå startet bilen etter 10-15 sek kinning. Mer det seriøst ingen som har vært borti samme greiene som kan hjelpe her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå