memoE46 Skrevet Februar 7, 2018 Share Skrevet Februar 7, 2018 (endret) Hei, Dette er min første post på dette forumet. HEI! Vet det finnes utrolig mange poster om det jeg spør om, men føler likevel at det ikke stemmer helt med symptomene jeg opplever. Jeg har en 2004 mod E46 316i 1,8liter. km stand 185000. Når jeg kjøpte den, var det litt oljesvetting fra toppdekselet og jeg byttet toppdekselpakning og oljepåfyllingslokk med en gang. SÅ, begynte egentlig problemene. når jeg kjørte hjem etter å ha byttet delene som nevnt over, åpnet jeg panseret for å se om motoren var tørr. det var den IKKE! hele oljetankloket og under lokket var dynket i olje og det var også olje som har sprutet ut over hele motoren. Jeg tenkte kanskje at oljelokket ikke var på ordentlig (skal godt gjøres) men tok det av og på igjen. Dynket så motoren i bremserens og motor-rens, vasket rent og startet motoren på nytt. lot den stå stille mens jeg ruset på ca 3000 rpm i 3 minutter. Så gikk jeg til motoren for å se, og da var oljelokket helt tørt, men bak kant av motoren er dynket i olje med oljesprute-flekker overalt. Den har nå også begynt å kakle veldig på tomgang i bak kant av motoren. Noen som vet hva dette kan være? begynner å bli temmelig oppgitt over meg selv og bilen nå! HEHE. kan det være tett veivhusventilasjon? Endret Februar 7, 2018 av memoE46 ny overskrift Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
memoE46 Skrevet Februar 8, 2018 Forfatter Share Skrevet Februar 8, 2018 Ingen som har noe liknende erfaringer? Jeg trenger all hjelp jeg kan få! kan ta bilder av motoren I kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Februar 9, 2018 Share Skrevet Februar 9, 2018 Veivhusvent...Oljelokket vil vanligvis blåses av om trykket blir for høyt i veivhuset. Du kan i verste fall blåse simmeringen til veiven mot topedoveggen, det er en større jobb. Bytt veivhus vent Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå