Tiller48 Skrevet Februar 8, 2018 Share Skrevet Februar 8, 2018 Fikk vite på BMW service at det er risiko for at glødeplugger kan ryke ved demontering .Noen som vet noe om dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Februar 8, 2018 Share Skrevet Februar 8, 2018 Ja de sitter ofte litt fast, og de er såpass tynne at det skal "lite" til for å knekke de om du gjør feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tiller48 Skrevet Februar 8, 2018 Forfatter Share Skrevet Februar 8, 2018 Må gå utifra at hvis dette gjøres av aut. BMW verksted gjør de de riktige tingene riktig... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Februar 8, 2018 Share Skrevet Februar 8, 2018 1 minutt siden, Tiller48 skrev: Må gå utifra at hvis dette gjøres av aut. BMW verksted gjør de de riktige tingene riktig... Jepp, men som de sa selv, det er alltid en risiko, uansett hvem som gjør det. Men vil si den er mye lavere hos en som vet hva de gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrMister Skrevet Februar 8, 2018 Share Skrevet Februar 8, 2018 (endret) Bytta akurat glødeplugger på min 525, riktignok er min 2.5L men prosessen er den samme. Kjør motoren god og varm, og be til gud når du har skrudd av alle deksler, og luftinntaket at motoren fortsatt er varm og at det knekket du hørte når pipa løsnet er at pluggen løsnet og ikke knakk. Knekker den må man fiske den ut igjennom glødeplugg hullet og sjekke med kamera om alle rester er borte, og i værste fall skru av hele toppen for og fjerne alle rester. Heldigvis velsignet Odin og Tor meg så jeg slapp dette. Alle løsnet, men dog den siste pluggen (helt innerst) var jeg sikker på at knakk når den løsnet. Kan legge til at det er lurt og smøre kopperfet på gjengene til de nye glødepluggene, så neste gang du skal skifte løsner de forhåpentligvis lettere Endret Februar 8, 2018 av MrMister Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildopc Skrevet Februar 8, 2018 Share Skrevet Februar 8, 2018 Jepp knakk mine under bytte på BMW verkstedet på en 520 E61 2008. Av med toppen å borre ut pluggen som knakk. Planslipte toppen når den først var av (best så sa BMW). Det ble dyrt! Tidligere eier hadde forsøkt å bytte selv visstnok så ingen garanti den gang. Vent også til motoren har kjølt seg litt ned før du monterer igjen og bruker litt kobberfett. Monterer du når den er varm er risikoen at du skrur det for hardt, og det hjelper ikke å varme opp motoren neste gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tiller48 Skrevet Februar 14, 2018 Forfatter Share Skrevet Februar 14, 2018 Må gå utifra at hvis dette gjøres av aut. BMW verksted gjør de de riktige tingene riktig... Det virker som dette er noe en ikke bør hive seg på uten å ha god peiling? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knutmyr Skrevet Februar 14, 2018 Share Skrevet Februar 14, 2018 Gjorde det selv på en 3L for et par uker sia uten å ha prøvd før. Gikk greit det så lenge den var varm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tiller48 Skrevet Februar 15, 2018 Forfatter Share Skrevet Februar 15, 2018 Må gå utifra at hvis dette gjøres av aut. BMW verksted gjør de de riktige tingene riktig... Det virker som dette er noe en ikke bør hive seg på uten å ha god peiling? Ok. Vi får ta sjansen. Takker for alle de god råd og tips. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå