RemyNG Skrevet Februar 15, 2018 Skrevet Februar 15, 2018 Har hatt bilen stÃ¥ende en stund nÃ¥, nÃ¥r jeg parkerte bilen sÃ¥ var alt i orden. SÃ¥ mens den har stÃ¥tt har den gÃ¥tt strømtom men kjørt starthjelp og da har den gÃ¥tt helt fint da og. SÃ¥ byttet jeg til helt ny batteri da den som sto i bilen ikke tok lading. Tok bilen en tur Ã¥ merket at bilen lugger voldsomt samt girkassen krangler voldsomt pÃ¥ hvilken gir den skal stÃ¥ i. Vet at jeg har en issue med at diagnose programmene ikke fÃ¥r kontakt med hjernen til girkassen tidligere men forsatt ikke hatt det problemet. Bilen kjennes ut som den ikke tenner skikkelig før jeg er oppe pÃ¥ litt over 2500 rpm. Og fusker noe nÃ¥r den stÃ¥r pÃ¥ tomgang. Har kjørt diagnose og det ligger ikke noe feilmelding pÃ¥ hjernen. Men ser pÃ¥ live dataen at verdiene pÃ¥ 3 av sylinderene ikke er likt med resten. At det er veldig opp Ã¥ ned nÃ¥r jeg gir gass. Tennplugger ble byttet i høst, bosch plugger samt ny bensinfilter. Tenker jeg prøver Ã¥ bytte coiler siden jeg har dette liggende. Men litt merkelig at det skjer nÃ¥r bilen har stÃ¥tt en stund. Noen som har formening om hva som er Ã¥rsaken? Kan det være hjernen til girkassen som kødder det til?Â
stig. Skrevet Februar 16, 2018 Skrevet Februar 16, 2018 plugghøl fulle av olje ? eller sÃ¥ er det jo de klassiske kam og veiv føler greiene da ?Â
RemyNG Skrevet Februar 16, 2018 Forfatter Skrevet Februar 16, 2018 Hmmm 🤔 ja kan være en mulighet selv om det var byttet toppdeksel pakning pÃ¥ begge sider sist vÃ¥r. Kam sensor ble byttet i sommer. Men burde vel kommet opp om noen av de er gÃ¥en pÃ¥ diagnosen?Â
stig. Skrevet Februar 16, 2018 Skrevet Februar 16, 2018 kansje en lambda som kødder, er jo tross alt 4stk , tenkte siden du hadde 3 cyl med rare verdier.
RemyNG Skrevet Februar 16, 2018 Forfatter Skrevet Februar 16, 2018 Hmmmm 🤔 det kan faktisk være, men det ville vel gitt noe form for feilmelding eller noe utslag pÃ¥ live data hvis jeg kjører diagnose pÃ¥ det? FÃ¥r koble til PCen Ã¥ lese av igjen. Bytte coilene først Ã¥ ser om det er noe olje i plugghullene først.Â
RemyNG Skrevet Februar 18, 2018 Forfatter Skrevet Februar 18, 2018 Liten update Gikk over alle pluggene, noen av de hadde mengder med olje i seg sÃ¥ ser jeg mÃ¥ bytte toppdeksel pakning igjen. Fikk rengjort alle pluggene og tørket det skikkelig. Starta bilen og den gikk helt fint ingen form for lugging i det hele tatt. SÃ¥ tenkte jeg skulle ta bilen ut rundt gata Ã¥ se Ã¥ssen den gikk. Kom meg noen meter før girkassen gikk limp mode og samtidig da sÃ¥ begynte motoren Ã¥ gÃ¥ ujevnt igjen. SÃ¥ tyder pÃ¥ at noe ikke er helt rett. Bestiller hvertfall nytt modul da den som stÃ¥r pÃ¥ bilen er tydeligvis ikke frisk da jeg ikke fÃ¥r kontakt modulen med noen av diagnose programmene.Â
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå