simenfv Skrevet Februar 20, 2018 Skrevet Februar 20, 2018 Hei Har en Bmw e39 m54b22 som jeg får "misfire" på flere av sylinderne med følge av "fuelcut" og at motoren dør ut ved kaldstart. Har fått "misfire" på samtlige sylindere når jeg leser av feilkodene etter en stund. Så det virker som det er sporadisk. Når motoren blir varm nok og jeg skrur den av og på er den helt fin. Bilen har gått 230k. Har forstått det slik at det er et vanlig problem som oppstår og prøvd å lese meg opp mulige feilkilder. Jeg har defa varmer, som jeg antar bare er et varmeelement som varmer opp olja. Når jeg bruker den så oppstår ikke problemet. Er det da noe lettere å finne feilkilden, evt. ting som kan utelukkes? Syns også det kommer endel hvit eksos ut, selv når motoren er varm. Har byttet: Alle tennplugger. Testet DISA ventilen. Prøvd å se etter vakuumlekkasjer. Byttet toppdekselpakning. Byttet CCV, oljeseparatoren med tilhørende slanger. Gått over tomgangsregulatoren.
quandt1960 Skrevet Februar 20, 2018 Skrevet Februar 20, 2018 Veivakselgiver eller kamakselgiver. Sjekk for irr på koblingens pins.
simenfv Skrevet Februar 20, 2018 Forfatter Skrevet Februar 20, 2018 Det skal jeg gjøre. Men burde jeg ikke fått en feilkode på det?
vegard89 Skrevet Februar 21, 2018 Skrevet Februar 21, 2018 Har du sjekket innsugsbelgen som går ifra luftfilterboks og videre ned til gasspjeld? Denne må du ofte demontere for og kunne se at det sprekker i den. Se også om blendepluggen er hel, den sitter bakpå innsuget inn mot torpedovegg.
simenfv Skrevet Februar 21, 2018 Forfatter Skrevet Februar 21, 2018 Ja har demontert og sett over begge delene og de ser hele ut. Blendepluggen har jeg byttet. vegard89 reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå