vanbuyten Skrevet Februar 27, 2018 Share Skrevet Februar 27, 2018 Hei, Har en Bmw x3, 2,5l 2004mod som vindusviskerene har begynt å skrante på. Stopper plutselig midt på ruten og jeg må fysisk ut for å dytte de ned igjen. Noen som har opplevd liknende - må motoren byttes eller kan man løse dette på enklere vis? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rizna Skrevet Februar 27, 2018 Share Skrevet Februar 27, 2018 Hadde det samme på min, du kan vel løsne muttern som står på viskerarmen og legge den ned og skru fast igjem, jeg måtte ut med pollenfilteret og skru på et feste til viskermotoren. Fant en diy på e46fanatics som var bra, er på tlf nå så kan ikke linke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vanbuyten Skrevet Februar 27, 2018 Forfatter Share Skrevet Februar 27, 2018 Ok, takk for tips - jeg forsøker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rizna Skrevet Februar 27, 2018 Share Skrevet Februar 27, 2018 Men går de ned også opp til midten av ruten Så stopper de? Isåfall så må du komme deg til viskermotoren og justere en arm der til riktig posisjon, kan bli trangt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vanbuyten Skrevet Februar 27, 2018 Forfatter Share Skrevet Februar 27, 2018 Nå har jeg jo dyttet de ned igjen noen ganger, endrer posisjon de stopper på hver gang jeg gjør det. Ringte Alf Lie Motor - de anbefalte ny motor - det koster 6 laken ink jobben så er jo stiv pris da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rizna Skrevet Februar 28, 2018 Share Skrevet Februar 28, 2018 Tror ikke du trenger ny motor, prøvd å justere den armen som er inne med motoren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marionette Skrevet Februar 28, 2018 Share Skrevet Februar 28, 2018 Vil tro det er samme opplegg, men ikke sikkert. Men det samme skjedde på min E46 2004mod Etter en del googling, viste det seg at det er noe i viskermotoren som forteller hvor start/stopp er. Så er den gåen er det ikke noe annet å gjøre enn å bytte viskermotor.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Februar 28, 2018 Share Skrevet Februar 28, 2018 Hvis du er åpen for brukt ligger det en på koed til 1400 (kan evt by ned mot 400). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rizna Skrevet Mars 1, 2018 Share Skrevet Mars 1, 2018 Du trenger nok ikke å bytte motor, det du gjør er å skru av begge visker armene, ta ut pollen filteret å huset til det, så løsner du på den skruen med grønn sirkel rundt, så legger du viskerne der du vil de skal stoppe, så strammer du den igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå