RCmannen Skrevet Mars 24, 2018 Share Skrevet Mars 24, 2018 Hei! Henta meg bil i dag, E91 320d (M47) Superfornøyd foruten en ting, det er en slags brent olje-lukt i bilen. Men virker som det kommer fra klimaanlegget?! Hva kan dette være? Selger hadde ikke lagt merke til det sa'n Noen erfaringer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathiseen Skrevet Mars 24, 2018 Share Skrevet Mars 24, 2018 Veldig stor sjangs for at toppdekselpakningen er dårlig. da lukter det olje inni bilen, somregel når man stopper etter en kjøretur osv. titt litt rundt toppdekslet ditt og se om det lekker noe sted, skal ikke mye til før det lukter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RCmannen Skrevet Mars 24, 2018 Forfatter Share Skrevet Mars 24, 2018 Noen som satt på med meg mente det luktet mer bak enn foran. Det åpner kanskje for eksoslekkasje også? Bare merkelig at det lukter fra varmeanlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RCmannen Skrevet Mars 25, 2018 Forfatter Share Skrevet Mars 25, 2018 Tok en kjørerur til i går. Det lukter med en gang varmeapparatet begynner å blåse. Har lest meg fram til at det kan være alt fra AC-gass til flexrør og lekkasje på vakuumpumpe. Skal ta en grundig titt under panseret i dag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RCmannen Skrevet Mars 25, 2018 Forfatter Share Skrevet Mars 25, 2018 Kan nevnes at det nettopp er byttet turbo før bilen har stått inne store deler av vinteren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danskiii Skrevet Mars 25, 2018 Share Skrevet Mars 25, 2018 (endret) Mangler sikkert pakning mellol turbo og dpf/downpipe Sjekk at "O" er tilstede. Jeg ville levert tilbake bilen og krevd det gjort. Endret Mars 25, 2018 av danskiii Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RCmannen Skrevet Mars 25, 2018 Forfatter Share Skrevet Mars 25, 2018 4 minutter siden, danskiii skrev: Mangler sikkert pakning mellol turbo og dpf/downpipe Aha! Tror du det vil synes om det er lekk og mangel på/feiinnstallert pakning? 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danskiii Skrevet Mars 25, 2018 Share Skrevet Mars 25, 2018 2 minutter siden, RCmannen skrev: Aha! Tror du det vil synes om det er lekk og mangel på/feiinnstallert pakning? 🤔 Min tidligere bil hadde det blitt glemt en slik på og det resulterte i karbonmonoksid forgiftning på meg. Det må av for å sees om den er der. Noe jobb er det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RCmannen Skrevet Mars 25, 2018 Forfatter Share Skrevet Mars 25, 2018 47 minutter siden, danskiii skrev: Min tidligere bil hadde det blitt glemt en slik på og det resulterte i karbonmonoksid forgiftning på meg. Det må av for å sees om den er der. Noe jobb er det. Uffda! 😲 Hvordan var symptomene på deg og Bil? Kjørte i 2 timer i strekk i går uten å merke noe på formen/pust e.l., men den sure lukta kom kontinuerlig fra varmeapparatet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RCmannen Skrevet Mars 25, 2018 Forfatter Share Skrevet Mars 25, 2018 (endret) Når jeg starter bilen så kommer lukta med en gang, såfremt varmeapparatet er på. Uten dette så lukter det tilnærmet ingenting (Selv om lukta sitter i litt i bilen). I og med at det er nesten verre på kald motor på tomgang så regner jeg med det er eksoslekkasje (turbo/pakning, evt manifoil e.l.) og ikke at det drypper noe sted 🤔 Endret Mars 25, 2018 av RCmannen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RCmannen Skrevet Mars 26, 2018 Forfatter Share Skrevet Mars 26, 2018 Mye monolog her, men liker å gi mye info for evt senere lesere med samme problem. Nå nærmer det seg en løsning her! Ringte verkstedet som byttet turbo og det viste seg at de også hadde byttet manifold. På det lokale verkstedet her ble det oppdaget eksoslekkasje v/manifoldpakning. Skal få turbo-pakningen sjekket med det samme, karbonmonoksid er skumle saker! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danskiii Skrevet Mars 26, 2018 Share Skrevet Mars 26, 2018 Vært litt opptatt så glemte svare. Måtte komme meg ut av bil i en fart da det nesten svartna for meg bak rattet. Bilen fikk mye lukt inni bilen så en ble fort svimmel. Men pakninga løste alt det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RCmannen Skrevet Mars 27, 2018 Forfatter Share Skrevet Mars 27, 2018 Når verkstedet skulle sjekke turbo-pakning ble det oppdaget at turboen ikke en gang var festet, og den pakningen var selvfølgelig ikke der. Helt håpløs jobb av verkstedet som bytta turboen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tord1 Skrevet Mars 28, 2018 Share Skrevet Mars 28, 2018 (endret) t Endret Mars 28, 2018 av Tord1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå