Gå til innhold

*LØST* Bensin på tennplugger, motor drukner (?)


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Nå har jeg ett ptoblem med min Bmw 520i 1997mod.

Det har seg sånn at bilen nekter å stå på tomgang. Jeg starter den, da står den 5-10 sekunder på tomgang før den kveles/drukner.

Jeg har byttet lmm, luftbelgen mellom lmm og gasspjeld, renset tomgangsregulatoren og skiftet bensinfilter uten hell på problemet.

Jeg gikk så videre å sjekket tennpluggene, de luktet rein bensin og var våte (ikke så våte at det drøpper av de) det vil jo da si at motoren får for mye bensin (?) 

Nå er jeg lei og håper at det er noen geniale sjeler der ute som er en mer erfaren mekaniker/hobbymekaniker enn meg som vil ta seg tid å hjelpe meg her inne om hva dette problemet er eller har Vært borti dette.

Jeg legger ved en video, om hva som skjer når jeg starter.

På forhånd tusen takk til alle hjelpsomme sjeler.

 

 

received_1678700208918304.mp4

Endret av jokkemann
Skrevet (endret)

Du har indikasjon på - 40 Celsius. Er det korrekt? 

Hvis det er riktig ville jeg dristet meg til å gi litt gass.

 

Endret av orala
Skrevet

Hei! 

Nei, her er det -0,5 grader.

Men vil utetemp. Gjøre at motorn får for mye bensin og pluggene får bensin på seg, slik at motoren ikke klarer å holde seg igang?

Skrevet

Jeg veit ikke om den indikasjonen har betydning. En som har greie på det dukker vel snart opp, men jeg tenkte det samme som du.

Hva skjer om du gir gass?

Skrevet

Tror egt ikke den skal ha noe å si, skal jo bare være der for å vise utvendig temp. Hadde det Vært termostaten kunne jeg skjønt det, men den er å forsåvidt ny. Når jeg gir gass så flyr den opp I turtall å kutter som normalt. Men jeg kan ikke holde den fast på f.eks på 2000, for da dør den sakte men sikkert ut..😥

Skrevet

Utetempen har ikke noe å si. 

Ta diagnose, er ikke vits å drive å synse i hva som kan være galt og bytte ting i hytt å pine når du kan få en grei indikasjon med diagnose.

Skrevet (endret)

Jeg hadde problemer med en M20B25 og M50B25 maskin som bare druknet.De startet litt og så druknet de med engang,våte plugger osv.Da var det tempføleren som gir signal til hjernen som var problemet.Den er montert i toppen til motoren under innsuget (M52 maskin),jeg mener at det er den svarte føleren som gir signal til hjernen. 

Men jeg stusser litt på at du kan gi gass og få den opp i turtall,det klarte ikke jeg.I mitt tilfelle så druknet motoren etter bare noen få sekunder uansett hva jeg gjorde.Men det kan jo være greit å sjekke den føleren uansett med tanke på at du har sjekket så mange andre ting:)Hvis ikke du  kjører en diagnose på den.

Endret av Kristian 325
Skrevet
11 minutter siden, Kristian 325 skrev:

Jeg hadde problemer med en M20B25 og M50B25 maskin som bare druknet.De startet litt og så druknet de med engang,våte plugger osv.Da var det tempføleren som gir signal til hjernen som var problemet.Den er montert i toppen til motoren under innsuget (M52 maskin),jeg mener at det er den svarte føleren som gir signal til hjernen. 

Men jeg stusser litt på at du kan gi gass og få den opp i turtall,det klarte ikke jeg.I mitt tilfelle så druknet motoren etter bare noen få sekunder uansett hva jeg gjorde.Men det kan jo være greit å sjekke den føleren uansett med tanke på at du har sjekket så mange andre ting:)Hvis ikke du  kjører en diagnose på den.

Takk for svar!:)

Jeg kan holde den igang ved å pushe den på pedalen å opp I turtall, men slipper jeg gassen da, så detter den rett ned på 0 å dør, samme om jeg holer gassen på 2000, 2500 osv omdreininger så dør den etter 5 - 10 sek. Samme som når jeg staeter den å ikke Gjør noe - dør etter noen sekunder.

Skrevet
15 minutter siden, Poppy skrev:

Utetempen har ikke noe å si. 

Ta diagnose, er ikke vits å drive å synse i hva som kan være galt og bytte ting i hytt å pine når du kan få en grei indikasjon med diagnose.

Jeg er enig med deg! Men tenkte å legge ut her å se om det ratt var en som viste no her eller har Vært borti samme problem. Men ja diagnose er nok tingen..

Skrevet
7 timer siden, Kristian 325 skrev:

Hei:)Har du funnet ut av hva som er problemet? 

Nei, men har bestilt meg diagnoseutstyr nå, men det kommer ikke posten før over påske. Imens så skal jeg få skiftet kam/veiv og tps som jeg har liggende og se om den blir frisk av det.

Vil oppdatere, når jeg har funnet ut av det.

Skrevet

Så bra.Får håpe den blir frisk igjen etter bytting av sensorer:)

Topp.Det var ikke meningen å mase,bare interessant å høre om det hadde blitt en løsning på det:)

Skrevet
4 minutter siden, Kristian 325 skrev:

Så bra.Får håpe den blir frisk igjen etter bytting av sensorer:)

Topp.Det var ikke meningen å mase,bare interessant å høre om det hadde blitt en løsning på det:)

Håper på det selv! Er lei av at den ikke går nå:) 

Haha, ingen som har masa her , å er alltid greit å få vite problemet til en annen bil I tilfelle det skjer med sib egen bil. :)

Skrevet

Da virker det som om jeg begynner å nærme meg noe. Har endelig fått start på den og den holder seg gående. MEN  når jeg starter nå så jager den opp til 1500-2000 før den detter den å putrer jævli surt på 500. Sjekka tennplugger igjen og de ser noe magre ut + at på sylinder 5 var det blitt beige brun farge på stiften, de andre var tørr svart sota. Regner med at det viser at den får for lite bensin? Noen forslag til hva jeg kan prøve? Får diagnose apparatet ila neste uke😊

  • 4 weeks later...
Skrevet

Problemet på dette var :

* skiftet alle plugger, coiler og ledninger

* skiftet i tillegg kam og veivsensor

Etter disse byttene startet bilen og gikk som en drøm igjen :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...