Gå til innhold

M47d20 136 ombygging til 150hk

Steni92
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Etter å tydeligvis defekt ht pumpe i min 136hk 01 mod så lurer jeg litt på å sette i en komplett 150hk diesel. 

Mer det noen som har gjort dette før, hva må evnt gjøres? Er det plug and play eller er det mye ombygging av Div? 

Jeg tenker da å handle motor med ews, nøkkel og ecu.

Kom gjerne med råd og tips ang dette.

mvh 

Endret av Steni92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en del forskjeller. Bla så er kontaktene til ecu forskjellige. Vi har dog en "pakke" du kan kjøpe med DDE tilpasset din bil (så du beholder dine nøkler), og koblingsskjema for omkobling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, TRF skrev:

Det er en del forskjeller. Bla så er kontaktene til ecu forskjellige. Vi har dog en "pakke" du kan kjøpe med DDE tilpasset din bil (så du beholder dine nøkler), og koblingsskjema for omkobling.

Supert. Hva er prisen for det? Men vil ting passe om jeg bruker nøkler, DDE, ews, ecu om jeg ikke er helt på jorde fra annen bil. Vil ikke da alt være pnp da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs hva du mener med "komplett sett". Men tror uansett du bør ta en tur i delekatalog, og evt se på litt bilder. Det er en del forskjeller på disse. Det er ikke plug and play uansett hvordan det gjøres. Det er fint mulig å gjøre, men utifra spørsmålsformuleringene her mistenker jeg at vegen er lengre enn du har sett for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er derfor jeg spør her. Det jeg lurer på er hva som er forskjellen når jeg setter i en motor med girkasse, må da noe av mellomaksel byttes? 

Har forstått det sånn at ledningsnettet ikke er likt, da antagelig flere sensorer osv på 150hk kontra 136hk. 

Men om du har denne "pakken", så vil det jo være mulig å få den motoren til å gå i min 320d 136hk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint mulig å få den til å gå. Men for fysisk passform, avhengig av hva du bytter av deler, vil variere noe. Som jeg nevnte, ta en tur innom delekatalogen så kan du sammenligne selv oppimot hva du har på hånd av deler: realoem.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...