Anton K Skrevet April 5, 2018 Share Skrevet April 5, 2018 Hei! Forrige uke mens jeg var ute å kjørte hørte jeg plutselig noen rare lyder fra motoren. Det varte bare i et par sekunder. Batterilampen beggynte å lyse og servostyringen sluttet også å virke. Jeg mistenkte allerede da at viftereimen var røket, men valgte å kjøre hjem. Da jeg kom hjem, så jeg med en gang at det var viftereima som var gåen og bestillte da ny. Den mindre reima var også ganske morkna og full av sprekker så bestillte ny av denne også. Deretter tok jeg ut begge reimene at satt inn de nye. Så når jeg skulle starte bilen igjen kom det masse rare lyder fra viften foran, så jeg døuet bilen med en gang igjen. Jeg gikk ut og sjekket at viften hang fast, og det gjorde den, var ikke mulig å løfte eller på noen måte få den til å komme borti dekselet. Jeg prøvde enda en gang å starte, og da løp jeg ut for å se, men etter noen sekunder så slo viften så hardt i beskyttelsen at den slo hull og itilleg så brakk to av vingene. Begge reimene skal være riktig montert. Så nå sitter jeg her og aner ikke hva som er galt, om det er noe inni motoren eller hva det kan være, så håper noen har noe svar 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 5, 2018 Share Skrevet April 5, 2018 Såvidt jeg kan huske så er ikke viften på m5x motorene drevne av reim. Men av vannpumpe. Så da er det jo defekt vannpumpe sannsynligvis. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anton K Skrevet April 5, 2018 Forfatter Share Skrevet April 5, 2018 Takk for svar Nå er ikke jeg noen ekspert på bil akkurat, men kan en def vannpumpe gjøre at den viften hopper og slår som den gjør? Evt. Finnes det noen greie måter å sjekke om vannpumpen er gåen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 5, 2018 Share Skrevet April 5, 2018 Absolutt. Akslingen på vannpumpe er jo montert på ett lager som kan gå i stykker. Har faktisk en kollega som har akkurat samme feil nå. Du kan ta i viften og røre på den for å se hvor slakken er. Tar deg maks 1 min å sjekke dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anton K Skrevet April 6, 2018 Forfatter Share Skrevet April 6, 2018 Okei, ja da skal jeg sjekke det ut med en gang👍 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå