Gå til innhold

Bmw 528I Risting i Vifte

Anton K
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! 

Forrige uke mens jeg var ute å kjørte hørte jeg plutselig noen rare lyder fra motoren. Det varte bare i et par sekunder. Batterilampen beggynte å lyse og servostyringen sluttet også å virke. Jeg mistenkte allerede da at viftereimen var røket, men valgte å kjøre hjem. 

Da jeg kom hjem, så jeg med en gang at det var viftereima som var gåen og bestillte da ny. Den mindre reima var også ganske morkna og full av sprekker så bestillte ny av denne også.

Deretter tok jeg ut begge reimene at satt inn de nye.

Så når jeg skulle starte bilen igjen kom det masse rare lyder fra viften foran, så jeg døuet bilen med en gang igjen. Jeg gikk ut og sjekket at viften hang fast, og det gjorde den, var ikke mulig å løfte eller på noen måte få den til å komme borti dekselet. Jeg prøvde enda en gang å starte, og da løp jeg ut for å se, men etter noen sekunder så slo viften så hardt i beskyttelsen at den slo hull og itilleg så brakk to av vingene. 

Begge reimene skal være riktig montert. Så nå sitter jeg her og aner ikke hva som er galt, om det er noe inni motoren eller hva det kan være, så håper noen har noe svar 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt. Akslingen på vannpumpe er jo montert på ett lager som kan gå i stykker. Har faktisk en kollega som har akkurat samme feil nå. 

Du kan ta i viften og røre på den for å se hvor slakken er. Tar deg maks 1 min å sjekke dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...