Anton K Skrevet April 5, 2018 Skrevet April 5, 2018 Hei! Forrige uke mens jeg var ute Ă„ kjĂžrte hĂžrte jeg plutselig noen rare lyder fra motoren. Det varte bare i et par sekunder. Batterilampen beggynte Ă„ lyse og servostyringen sluttet ogsĂ„ Ă„ virke. Jeg mistenkte allerede da at viftereimen var rĂžket, men valgte Ă„ kjĂžre hjem. Da jeg kom hjem, sĂ„ jeg med en gang at det var viftereima som var gĂ„en og bestillte da ny. Den mindre reima var ogsĂ„ ganske morkna og full av sprekker sĂ„ bestillte ny av denne ogsĂ„. Deretter tok jeg ut begge reimene at satt inn de nye. SĂ„ nĂ„r jeg skulle starte bilen igjen kom det masse rare lyder fra viften foran, sĂ„ jeg dĂžuet bilen med en gang igjen. Jeg gikk ut og sjekket at viften hang fast, og det gjorde den, var ikke mulig Ă„ lĂžfte eller pĂ„ noen mĂ„te fĂ„ den til Ă„ komme borti dekselet. Jeg prĂžvde enda en gang Ă„ starte, og da lĂžp jeg ut for Ă„ se, men etter noen sekunder sĂ„ slo viften sĂ„ hardt i beskyttelsen at den slo hull og itilleg sĂ„ brakk to av vingene. Begge reimene skal vĂŠre riktig montert. SĂ„ nĂ„ sitter jeg her og aner ikke hva som er galt, om det er noe inni motoren eller hva det kan vĂŠre, sĂ„ hĂ„per noen har noe svar đ
Otis Skrevet April 5, 2018 Skrevet April 5, 2018 SÄvidt jeg kan huske sÄ er ikke viften pÄ m5x motorene drevne av reim. Men av vannpumpe. SÄ da er det jo defekt vannpumpe sannsynligvis.
Anton K Skrevet April 5, 2018 Forfatter Skrevet April 5, 2018 Takk for svar NÄ er ikke jeg noen ekspert pÄ bil akkurat, men kan en def vannpumpe gjÞre at den viften hopper og slÄr som den gjÞr? Evt. Finnes det noen greie mÄter Ä sjekke om vannpumpen er gÄen?
Otis Skrevet April 5, 2018 Skrevet April 5, 2018 Absolutt. Akslingen pÄ vannpumpe er jo montert pÄ ett lager som kan gÄ i stykker. Har faktisk en kollega som har akkurat samme feil nÄ. Du kan ta i viften og rÞre pÄ den for Ä se hvor slakken er. Tar deg maks 1 min Ä sjekke dette.
Anton K Skrevet April 6, 2018 Forfatter Skrevet April 6, 2018 Okei, ja da skal jeg sjekke det ut med en gangđ
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ