GĂ„ til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Forrige uke mens jeg var ute Ä kjÞrte hÞrte jeg plutselig noen rare lyder fra motoren. Det varte bare i et par sekunder. Batterilampen beggynte Ä lyse og servostyringen sluttet ogsÄ Ä virke. Jeg mistenkte allerede da at viftereimen var rÞket, men valgte Ä kjÞre hjem. 

Da jeg kom hjem, sÄ jeg med en gang at det var viftereima som var gÄen og bestillte da ny. Den mindre reima var ogsÄ ganske morkna og full av sprekker sÄ bestillte ny av denne ogsÄ.

Deretter tok jeg ut begge reimene at satt inn de nye.

SÄ nÄr jeg skulle starte bilen igjen kom det masse rare lyder fra viften foran, sÄ jeg dÞuet bilen med en gang igjen. Jeg gikk ut og sjekket at viften hang fast, og det gjorde den, var ikke mulig Ä lÞfte eller pÄ noen mÄte fÄ den til Ä komme borti dekselet. Jeg prÞvde enda en gang Ä starte, og da lÞp jeg ut for Ä se, men etter noen sekunder sÄ slo viften sÄ hardt i beskyttelsen at den slo hull og itilleg sÄ brakk to av vingene. 

Begge reimene skal vĂŠre riktig montert. SĂ„ nĂ„ sitter jeg her og aner ikke hva som er galt, om det er noe inni motoren eller hva det kan vĂŠre, sĂ„ hĂ„per noen har noe svar 😊

Skrevet

SÄvidt jeg kan huske sÄ er ikke viften pÄ m5x motorene drevne av reim. Men av vannpumpe. SÄ da er det jo defekt vannpumpe sannsynligvis.

Skrevet

Takk for svar :)

NÄ er ikke jeg noen ekspert pÄ bil akkurat, men kan en def vannpumpe gjÞre at den viften hopper og slÄr som den gjÞr? 

Evt. Finnes det noen greie mÄter Ä sjekke om vannpumpen er gÄen?

Skrevet

Absolutt. Akslingen pÄ vannpumpe er jo montert pÄ ett lager som kan gÄ i stykker. Har faktisk en kollega som har akkurat samme feil nÄ. 

Du kan ta i viften og rÞre pÄ den for Ä se hvor slakken er. Tar deg maks 1 min Ä sjekke dette.

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...