Gå til innhold

Bygge garasje (7x9)


nitrox111
 Share

Anbefalte innlegg

Vurderer å sette opp en garasje som er 7bred og 9dyp, noen som har tilsvarende størrelse?

PDD har jeg en X5 og en skrOpel Vivaro, hvordan tror dere bredden er? 
Blir det irriterende trangt mellom bilene om jeg lagrer ting langs veggene?

Dybda på 9 meter er tenkt til arbeidsbenk og parkering av 1-2 motorsykler.

Evt. noen som har en garasje på 7x9m og kunne hosta opp et par bilder med bil(er) parkert ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har mulighet ville jeg heller gått for 7m lang og 9m bred (om det er maks størrelse du kan ha rent arealmessig), og så ha benk/lagring på siden. Da slipper du å måtte gå forbi bilene hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, awt skrev:

Om du har mulighet ville jeg heller gått for 7m lang og 9m bred (om det er maks størrelse du kan ha rent arealmessig), og så ha benk/lagring på siden. Da slipper du å måtte gå forbi bilene hele tiden.

Har prøvd å måle meg litt frem og tilbake for og ha det slik også, men grunnet litt ugunstig tomt så har jeg ikke funnet noen løsning på å snu garasjen den vegen..

Det er også 4 biler fast + 1 stor skaphenger som blir parkert, så ønsket er å klare å holde av nok plass så jeg får snudd med hengeren utenfor langveggen til garasjen som vender vekk fra huset.

(Garasjen på kartet skal rives)

Garasje.thumb.jpg.be414b08a697b1eb8d397368ca0b6b6d.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, awt skrev:

Skal du rive en garasje på 9x11 for og så bygge en på 9x7? Det hadde jeg ihvertfall aldri gjort. :)

Hehe, den er såppas lurvete at den snart detter sammen av seg selv, så et stort "skur" kan det vel også kalles.
Skulle gjerne bygget samme størrelse igjen, men trenger litt mer plass utenfor garasjen også, så den må nok krympes litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting må tenke på e at du får ikkje automatisk lov til å bygge ei ny garasje på 7x9 sjøl om den du reiv va 9x11.

De er fler ting som vil slå inn som utnyttelsesgrad på tomta og brannkrav vedrørende avstanden fra hus til garasje. Sjekk ut dette før du rive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, TikkaT3 skrev:

En ting må tenke på e at du får ikkje automatisk lov til å bygge ei ny garasje på 7x9 sjøl om den du reiv va 9x11.

De er fler ting som vil slå inn som utnyttelsesgrad på tomta og brannkrav vedrørende avstanden fra hus til garasje. Sjekk ut dette før du rive.

Tenkte jeg skulle få godkjent en søknad før jeg får slått ned den gamle, men håper det lar seg gjøre, naboer er hvertfall det minste problemet siden det for det meste er jorder på nesten alle kanter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...