Gå til innhold

Bytting fra halogen frontlykter til Depo angel eyes


OskarE87
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, 

Jeg har en 2006 bmw e87 (1 serie) med vanlig halogen frontlykter ( se bilde) og har lyst på angel eyes. Så jeg begynte å lette litt etter forskjellig lykter og har funnet et par alternativer:

- https://www.gsbildeler.no/lykter-lykter_performance/frontlykter_e_87_led_angel_eyes_svart_m_hvit_blink__2394474

https://www.gsbildeler.no/lykter-lykter_performance/frontlykter_e_87_angel_eyes_titan_ikke_for_xenon___1561910

- https://www.frontlykter.no/products/e87-frontlykter-klarglass-svart

 

Har mest lyst på de første fra gs bildeler, men vil først vite litt mer om dem.  Har også manuell justering av lys-høyden 1-5, har det noe å si? 

Noen her som har byttet til de? Er det plug and play? Bruker dere vanlig h7 pærer som nær og lang lys? Har sendt mail til gs bildeler, men fikk noe spesielt bra svar. "Den burde passe" er ikke helt svaret jeg hadde lyst på.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva GS fortalte deg, men hadde vært intetessant å visst for å eventuelt spe på. Depolykter er bortimot plug and play når du går fra å ikke ha AE til å ha. På E36en jeg hadde for 10år sia byttet jeg til Depo med AE og da var det kun AE som jeg måtte koble opp mot batteriet. Regner med det er ala samme på disse. Fort gjort iallefall og du trenger ikke bekymre deg for dette. Om disse har H7 vet jeg ikke, men de følger en standard, så du finner pærer til de overalt.

Ikke svaret du håpte på kanskje, men ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Marius2002 skrev:

Jeg vet ikke hva GS fortalte deg, men hadde vært intetessant å visst for å eventuelt spe på. Depolykter er bortimot plug and play når du går fra å ikke ha AE til å ha. På E36en jeg hadde for 10år sia byttet jeg til Depo med AE og da var det kun AE som jeg måtte koble opp mot batteriet. Regner med det er ala samme på disse. Fort gjort iallefall og du trenger ikke bekymre deg for dette. Om disse har H7 vet jeg ikke, men de følger en standard, så du finner pærer til de overalt.

Ikke svaret du håpte på kanskje, men ja :)

 

Takk for svaret,

men vil AE erstatte parklys? Fordi tanken min er å koble det til parklys posisjonen på lysbryteren. Husker du Åssen du kobla dine?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, OskarE87 skrev:

Takk for svaret,

men vil AE erstatte parklys? Fordi tanken min er å koble det til parklys posisjonen på lysbryteren. Husker du Åssen du kobla dine?

 

AE erstatter parklys. De vil lyse hele tiden(ved nær/fjern). Så når du vrir om til parklysposisjonen på bryteren vil egentlig bare de andre lysene slukkes. Jeg vet ikke hvordan det er på akkurat de der, men ene ledningen tror jeg også der vil gå rett på batteri. Slik var det på E36 for 10 år siden og det er neppe stor forskjell. Det er ihvertfall opplagt slik at de vil skru seg av/på ved å vri om tenning. Jeg kan ikke skjønne annet enn at alt er like enkelt nå som den gang :)

 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Tenkte å skrive en liten update til tråden. Da har jeg kjøpt lyktene fra GS bildeler, og fikk montert dem idag. Og må si en ting wow! Bilen ser helt annerledes ut. Men men, la oss starte med monteringen. 

Som jeg frykta, måtte jeg ta av frontfangeren for å komme til lyktene. Jeg var overasked med hvor lett det var. Første måtte jeg skru ut 5 skruer i hver av hjulbuene. Deretter tok jeg ut tåkelys pærene. Og til slutt 7 skruer på nedsiden av frontfangeren og 6 på toppen (de som holder gummi listen over frontfangeren) og demonterte listen. Etterhvert fant jeg ut at man måtte ta ut nederste grillen (bare å dra den ut) og skru ut 3 skruer. Nå kommer den morsomt delen, dvs. Vi må løsne klippene på sidene av fangeren. Jeg brukte en plastikk «trim removal» fra Biltema, og bare prøvde å dele fangeren og karosseriet, jeg satt den imellom og bare begynte å vingle litt og så løsna den til slutt. når jeg ble ferdig med begge siden dro jeg bare frontfangeren fra bilen, men hvis bilen din har lukte spolere som popper ut hele tiden. Du må passe på å ikke skade slangene. Du kan koble de fra, men det er ikke nødvendig. 

Jeg startet demontering av lyktene med å løsne nederste skruen og jobba meg oppover. Det er 4 skruer til sammen som må løsnes. Før jeg tok lyktene ut, koblet jeg fra lyktene. Er bare en litt stor connector. Når du tar ut lyktene pass på å ikke skade lakken.  

Depo lyktene kommer ikke med pærer, så da må man kjøp nye eller bare bruke gammle pærene. Lys justeringmotoren må også flyttes fra originale lyktene. 

Nå er det bare å sette alt sammen. Lyktene  er plug and play så man trenger ikke å gjøre noe elektrisk. Når man skal sette på frontfangeren, er det lurt å være to. Jobben blir mye lettere. 

Personlig så er jeg veldig fornøyd med lyktene. Bilen ser mye bedre ut. Hvis dere har noen spørsmål eller noe er uklart, så er det bare å spørre. (Legger et par bilder)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 3 months later...

Etter cirka. 6 måneder med disse lyktene, må jeg si at dette har vært et rollercoster av følelser, men la meg starte fra begynnelsen av problemene.

etter ca 4-5 uker begynte høyre kjørelys å kødde. Det ville ikke skru seg på når jeg startet bilen. Jeg skylde dette på HID kitet som jeg installerte. Par uker senere begynte jeg å få problemer med høyre angel eyes. Den ytterste ringen begynte å blinke og lyse veldig dårlig. Med en gang jwg oppdaga dette skreiv jeg Mail til GS bildeler for å få dette fiksa. Etter ca. Uke uten noe som helst svar fikk jeg Mail der det sto at de har ikke flere depo V2 lykter på lagret, men kan sende et set med de andre lyktene. På denne tiden trodde jeg at de solgte bare V2 lyktene og ikke V1, så jeg bestemte meg for å gå for de Titan lyktene. (Fordi de som ikke vet, depo v1 har fire halogen pærer T5 i hver angel eyes ring og V2 har bare en LED pære i hver ring) etter ca 3 dager fikk jeg nye lyktene, alt virker greit til jeg åpnet en av de. Da fant jeg ut at disse lyktene var type V1. Jeg kobla den til bilen for å se hvordan det så ut, og må si at det så helt jæææævlig ut. Halogen pærene i ringene lyste utrolig dårlig og klarte ikke å lyse opp hele ringen. (Pluss de hadde typisk gul halogen farge) Jeg la lyktene tilbake i esken og sendte Mail til ga angående dette. GS tilbyddet å sende meg pærer fra gammle lykter de hadde på lagret sånn at jeg kunne få bytta de. Selvfølgelig takket jeg ja til det. Etter en kort stund fikk jeg nye les pærer meg trafoene. Dessverre så fant jeg ut at for å bytte de så er man nesten nød til å ta av frontfangeren...... så etter 2-3 timer var begge pærene i begge ringene byttet og jeg var klar for å teste de. Dessverre så hjalp det ikke. Etter par Mail til fikk jeg enda flere pærer sånn jeg kunne prøve, men ingenting fungerte. På dette tidspunktet begynte jeg å bli ganske irittert. Jeg prøvde å også kontakte depo, men fikk aldri noe svar fra de. 

 

Etter par søvnløse netter bestemte jeg meg for å kjøre på med V1, GS sendte meg ny set og jeg satt dem på bilen og sendte gammle lykten tilbake. Jeg virkelig prøvde å like hvordan bilen så ut med V1 lyktene, men hver gang så på de tenkte jeg tilbake på hvor mye bedre bilen så ut med V2 lyktene. Tenkte at hvis jeg bytter til LED pærer i ringene som gir hvit lys så kommer jeg til å bli litt mer fornøyd. Så jeg kjøpte et set med 20 spesielle LED pærer som passet til AE i V1 lyktene. Selvfølgelig  for å bytte pærene i ringene så må man ta ut lyktene eller ha utrolig små hender.... 

https://www.ebay.co.uk/itm/Nr-20-LED-T5-6000K-CANBUS-SMD-5050-lampe-Angel-Eyes-DEPO-FK-12v-AUDI-A3-8L-1D3DE-/123079841916?txnId=2023782260002

1499B999-7319-4FE4-BD78-420EE90FDA0C.thumb.jpeg.a8d9128e814c739a74d347f8a6d23b2e.jpeg

(LED pærene til venstre og halogen til høyre)

 

Etter å ha byttet til LED pærer så ble jeg ganske mer fornøyd med looken, men dessverre så varte det ikke lenge.. pærene begynte å gå i venstre lykta og jeg begynte å få problemer med både nær og lang lyset. Med en gang det begynte å skje sendte jeg enda en Mail til GS (tror de hater meg nå :P) hvor jeg skrev om alle problemene med lyktene og at jeg ville returnere dem og få tilbake pengene. I mens jeg ventet på svar fra Gs fant jeg en ny nettside, Nomax.no som spesialiserer seg i Offroad, men begynte å selge deler til BMW og etc... så jeg kjøpe svarte V2 lyktene fra dem og satt dem på bilen. Gs skjønte frustrasjonen min og hadde ikke noe problem med at jeg vil sende lyktene tilbake. 

Så nå er jeg tilbake til V2 og er veldig fornøyd. ( får se hvor lenge det varer...) Jeg vil også si at GS har utrolig god kunde service. Det kan ta litt tid å få første svaret etter at man sendte en klage eller spørsmål til dem, men etter det så er de utrolig raske til å svare på Mail. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...