Gå til innhold

Speedometer viser max hastighet

KVDG
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, jeg startet min (Bmw E46 318i  år 2000) i dag tidlig, og så la jeg merke til at mitt speedometer ikke hang helt med, når jeg passerer ca 30-40 km/h så går speedometeret opp til 260 km/h dette er meget problematisk ved tanke på at mine kilometer blir ekstremt unødvendige.
Mer info: Speedometeret beveger på seg når jeg gir litt gass, og går ned når jeg slepper opp gassen (Under 30-40 Km/h)  Samme skjer når jeg rygger også.
Har også  byttet Abs sensor foran og bak for noen uker siden hvis det er nyttig info.
Noen som har et svar på hva feilen kan være?
Takk for svar på forhånd! :)

Endret av KVDG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å huske at E46 får fartssignal fra venstre ABS-sensor bak, på samme måte som E39. Hvis du har byttet noe der så er det mulig at du får feil signal nå, men da vil jeg tro at ABS-lampen også hadde kommet opp, ettersom det neppe er overenstemmelse på samtlige sensorer at du kjører i 260 km/t.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, E.C. skrev:

Mener å huske at E46 får fartssignal fra venstre ABS-sensor bak, på samme måte som E39. Hvis du har byttet noe der så er det mulig at du får feil signal nå, men da vil jeg tro at ABS-lampen også hadde kommet opp, ettersom det neppe er overenstemmelse på samtlige sensorer at du kjører i 260 km/t.

Hmmmm, ABS lampen lyser ikke, og sensorene er helt nye "Bosch" før jeg byttet sensorer stemmer det at abs lampen lyste + speedometeret plutselig bare sluttet å virke innimellom. Har funket fint nå i noen uker, men nå er det motsatt problem. Virker som om dette ikke er en veldig utbredt feil.😔
Er ikke bare 260 km/t den viser da, går opp fra 0 Km/t men meget fort i forhold til farten jeg kjører i.

Endret av KVDG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...