Gå til innhold

Problemer med E91 318D 2011 FRM-modul


E36-320i
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Har en E91 318D 2011 mod hvor jeg mistenker at FRM-modulen har slått seg vrang. Første start etter å ha koblet til subwoofer og forsterker oppdaget jeg en rød varsellampe som ser ut som en bil på en løftebukk. I tillegg oppdaget jeg at jeg at blant annet EL-vinduer, parklys, fjernlys, blinklys og grøftelys ikke lenger fungerte. Sjekket opp varsellampen på nettet og fant ut at dette stemmer overens med symptomene (Se vedlagt bilde) 

Etter videre lesning ser det ut til at dette kan skyldes FRM-modulen som er ansvarlig for å kontrollere lysene på bilen. Så vidt jeg har forstått vil denne modulen koble ut kretser hvor den oppdager feil, og etter et gitt antall feil vil den stenge ned og måtte byttes hos verksted? Da gikk det opp for meg at jeg har kjørt en stund med defekt baklys grunnet dårlig kontakt, og jeg ble usikker på om dette er grunnen, eller om det har noe med installasjonen av musikkanlegget å gjøre. Kan nevne at musikkanlegget fungerer som det skal og at dette er en installasjon jeg har gjort mange ganger uten problemer på andre biler. 

Ser mange skriver at det er mulig å resette telleren i FRM-modulen med diverse program, som f.eks. tool32, men alle trådene jeg finner hvor dette har fungert har det vært snakk om kun enkelte kretser som har vært borte, å ikke de symptomene jeg har hvor det ser ut som hele enheten har gått i en slags nødmodus. Så det jeg lurer på er om noen vet om det i mitt tilfelle vil være mulig å resette modulen, eller om den rett og slett må byttes?

 

1.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...