Erik BM Skrevet Mai 18, 2018 Share Skrevet Mai 18, 2018 (endret) Nylig utført hjulstillingskontroll etter skifte av nedre bærearmer. Positiv camber på venstre og negativ, som det skal være, på høyre. Noen som kan si meg hvor merkbart dette vil / skal være? Jeg opplever at bilen er litt annerledes enn før. Liten tendens til at den vil til høyre men avhengig av underlaget. Endret Mai 22, 2018 av Erik BM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildopc Skrevet Mai 18, 2018 Share Skrevet Mai 18, 2018 Hva er km på bilen og hvorfor ble bærearmene skiftet? Verkstedet som gjorde jobben er de rangert som kvalitets verksted eller bare billig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik BM Skrevet Mai 18, 2018 Forfatter Share Skrevet Mai 18, 2018 (endret) On 18.05.2018 at 14.30, arildopc skrev: Hva er km på bilen og hvorfor ble bærearmene skiftet? Verkstedet som gjorde jobben er de rangert som kvalitets verksted eller bare billig? Bilen er kjørt 97.000 km. Jeg fikk skiftet hjullager foran + skiver og klosser rund baut. Med på kjøpet fikk jeg en klaprelyd som minnet meg mistenkelig om klossene. De undersøkte i 3 forskjellige omganger og sa de hadde sammenlignet med nye klosser og at dette ikke var årsaken. Så kom de til at det var bærearmene. I ettertid vet jeg at dette var klossene, selv om det meldes om noe hyppige skifter av nedre bærearmer på F10/11. Endret Mai 22, 2018 av Erik BM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik BM Skrevet Mai 23, 2018 Forfatter Share Skrevet Mai 23, 2018 On 18.05.2018 at 11.57, Erik BM skrev: Nylig utført hjulstillingskontroll etter skifte av nedre bærearmer. Positiv camber på venstre og negativ, som det skal være, på høyre. Noen som kan si meg hvor merkbart dette vil / skal være? Jeg opplever at bilen er litt annerledes enn før. Liten tendens til at den vil til høyre men avhengig av underlaget. Bumper denne. Ingen som har noen erfaringer med camber som kan gi meg et hint om dette er nok til at bilen trekker litt mot høyre, og føles ørlite mer ustabil ut? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Mai 23, 2018 Share Skrevet Mai 23, 2018 Bilen vil trekke litt til høyre ja, her har du nesten en graders forskjell og det er for mye. Du ser og kombinasjonsvinkelen din har stort avvik mellom venste og høyre. Camber framme skal være negativ på begge sider, på alle BMWr. Som minimum helst lik. Du ser target verdier i midten mellom -1.20' til -0.30', den er feil, F11 skal ha -0.20' pluss minus 30 minutt. SAI og Caster ser fin ut så jeg finner det rart at camber skal være såpass i avvik. Du må be de sjekke at de har bestilt rett bærearm med rett offset. Be de sjekke spindel og øvre wishbone. Erik BM reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik BM Skrevet Mai 28, 2018 Forfatter Share Skrevet Mai 28, 2018 On 23.05.2018 at 23.19, quandt1960 skrev: Bilen vil trekke litt til høyre ja, her har du nesten en graders forskjell og det er for mye. Du ser og kombinasjonsvinkelen din har stort avvik mellom venste og høyre. Camber framme skal være negativ på begge sider, på alle BMWr. Som minimum helst lik. Du ser target verdier i midten mellom -1.20' til -0.30', den er feil, F11 skal ha -0.20' pluss minus 30 minutt. SAI og Caster ser fin ut så jeg finner det rart at camber skal være såpass i avvik. Du må be de sjekke at de har bestilt rett bærearm med rett offset. Be de sjekke spindel og øvre wishbone. Takk for input @quandt1960 Setter pris på det. Må krype til korset og ta en ny runde på det. Inngår ingen kompromisser når det kommer til hvordan en slik bil styrer... quandt1960 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Mai 28, 2018 Share Skrevet Mai 28, 2018 Ja det er fordel å ha hjulstilling rett, for å få mest mulig levetid ut av dekka og ikke minst og kanskje mest, få den kjøreopplevelsen de er ment å gi Erik BM reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå