Jump to content

Erik BM

Members
  • Content Count

    80
  • Joined

  • Last visited

About Erik BM

  • Rank
    Fenrik

Profile Information

  • Kjøretøy
    2012 BMW F11 - 525d RWD

Recent Profile Visitors

613 profile views
  1. Erik BM

    F10/F11 tråden

    Skal ikke trenge koding. Håndtak må bestilles i riktig farge og de koster...
  2. For info så er dette nå bekreftet av BMW Tyskland. RTTI kun som egen tjeneste og de som har hatt det gjennom Online/Assist tidligere risikerer å miste funksjonen. Om du ikke kan booke RTTI som egen tjeneste får du nå altså kun dette i Tyskland, Italia, Frankrike og UK. Dette gjelder da selvsagt importbil eldre enn 2013. Andre kan flyttes til Norsk portal.
  3. Sitter belgen skikkelig fast på undersiden? Jeg opplevde at Arnott-belgen ikke satt like fast i bærearmen som originalen. Kan den ha løsnet og kommet ut av sporet?
  4. Erik BM

    F10/F11 tråden

    Trenger ikke bety at skjermen er defekt. Det er ikke helt ukjent og det kan for eksempel skje dersom det er veldig varmt, noe som definitivt har vært tilfellet i det siste. I alle fall om du ikke bor langt nord. Normalt skal skjermen virke igjen neste gang du starter. Evt. kan du restarte ved å holde nede navigeringshjulet i 30 sek. Har skjedd meg for flere år siden men skjermen fungerer fint fortsatt.
  5. Takk for input @quandt1960 Setter pris på det. Må krype til korset og ta en ny runde på det. Inngår ingen kompromisser når det kommer til hvordan en slik bil styrer...
  6. Bumper denne. Ingen som har noen erfaringer med camber som kan gi meg et hint om dette er nok til at bilen trekker litt mot høyre, og føles ørlite mer ustabil ut?
  7. Jeg er redd de har gjort om på opplegget. Tidligere en del av Online/Assist, og selv om teksten tilsier at dynamisk navigasjon er inkludert så fungerer det ikke lenger hos meg. Og jeg kan ikke kjøpe RTTI alene til min bil 😕
  8. Bilen er kjørt 97.000 km. Jeg fikk skiftet hjullager foran + skiver og klosser rund baut. Med på kjøpet fikk jeg en klaprelyd som minnet meg mistenkelig om klossene. De undersøkte i 3 forskjellige omganger og sa de hadde sammenlignet med nye klosser og at dette ikke var årsaken. Så kom de til at det var bærearmene. I ettertid vet jeg at dette var klossene, selv om det meldes om noe hyppige skifter av nedre bærearmer på F10/11.
  9. Har dere alle RTTI fungerende nå? Har ikke fungert de siste dagene hos meg.
  10. Ja jeg antar det, det har fungert helt fint i årevis. Løpende abonnement er fortsatt gyldig. Det forsvant forleden og er fortsatt ikke oppe å gå. Fungerer det hos deg? Jeg ser at RTTI kan bestilles som en egen tjeneste men det har fungert helt fint hos meg med "Teleservices" og "BMW Online/Assist". Har de dratt den ut av Online/Assist skal tro? Kan ikke booke RTTI alene for min bil. Beskrivelsen av "BMW Online/Assist": The advantages for you: Always up to date thanks to online-based news, information and services Office with e-mail services via BMW Online A “personal assistant” around the clock, 7 days per week Convenient text-to-speech function Intelligent Emergency Call for maximum safety in the event of accidents Intelligent traffic guide: precise traffic information and recommendations for alternative routes
  11. Nylig utført hjulstillingskontroll etter skifte av nedre bærearmer. Positiv camber på venstre og negativ, som det skal være, på høyre. Noen som kan si meg hvor merkbart dette vil / skal være? Jeg opplever at bilen er litt annerledes enn før. Liten tendens til at den vil til høyre men avhengig av underlaget.
  12. Jeg får ikke dynamisk navigasjon / trafikkflyt i navi. Andre som opplever det samme?
  13. UPDATE: Alt fungerer som før. RTTI, remote app etc. Måtte booke "BMW Online / Assist" som tidligere men beskrivelsen av innholdet i denne virker å mangle nevnte funksjoner. Dette er altså inkludert/fungerer likevel. Vi forholder oss rolige og fortsetter som før
  14. UPDATE! PANIC OVER? BMW Online /Assist booket på nytt. Remote via app fungerer i alle fall. Har ikke fått undersøkt om RTTI osv. fungerer fortsatt.
×
×
  • Create New...