Roy_1985 Skrevet Juni 1, 2018 Share Skrevet Juni 1, 2018 (endret) Hei. Har en m51b25 som er utrulig tungstartet, kjøpe bilen ifjor og har så og si ikke vert annet en plaget med denne. Bilen har hele tiden vert tungstartet så nå bynner jeg og bli ganske så lei, nå i det siste har den kun startet ved hjelp av startgass, hva kan det være som er problemet? Har tenkt litt på om dette har noe å gjøre med tempføleren og gjøre. Håper noen har noen gode tips. Endret Juni 1, 2018 av Roy_1985 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Juni 1, 2018 Share Skrevet Juni 1, 2018 er det snakk om en m51d25, eller m50b25? Om førstnevnte, les dieseltråden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy_1985 Skrevet Juni 1, 2018 Forfatter Share Skrevet Juni 1, 2018 Det er snakk om en m51b25 ja. Skal prøve og lete mere der da, har letet lenge etter en slik tråd, men fant liksom ingen som kunne være slik som min. For det har seg slik at den starter kun på startgass og da når den går så funker den helt fint ingen fjusking eller noe, men vist jeg er så uheldig og stopper den da er det bare og glemme å få start på den igjen. Eller det vil si at den starter vist du trill starter den og da går den like fint igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy_1985 Skrevet Juni 1, 2018 Forfatter Share Skrevet Juni 1, 2018 På forkammer dieslene, kan du løsne ene dyserøret (ikke skru mutteren helt av) for å sjekke at det kommer diesel.På CR motorene kan du ikke gjøre det. En gang til, IKKE.Hvis matesida er i orden, gløding er i orden, sensorer er orden, har du antagelig en bil som blir verre å starte når varm, og umulig når det er skikkelig kaldt ute. Dette skyldes normalt for lavt trykk i railen (et absolutt minimum her er 250bar når starteren går). Dette kan skyldes flere ting, hovedpumpe, trykk sensor, trykk akkumulator, trykk/mengde reguleringsventil, men skyldes som oftest en defekt injektor som har “for stor indre lekkasje”, altså den lekker tilbake for mye diesel til returen. altså det er snakk om for lite trykk? Det er derfor den ikke starter uten startgass om jeg har forstått rett nå? Men hvordan finner jeg ut hvilken som er gåen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy_1985 Skrevet Juni 2, 2018 Forfatter Share Skrevet Juni 2, 2018 Opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy_1985 Skrevet Juni 4, 2018 Forfatter Share Skrevet Juni 4, 2018 Har lest dieseltråden nå. Men hvordan kan jeg finne ut om hvilken dyse som ikke fungerer riktig? Idag døde bilen plutselig ut på tomgang, den begynte med og gå opp og ned på turtallet så døde den helt. Tips noen? 😳 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Juni 4, 2018 Share Skrevet Juni 4, 2018 Du har nok ikke feil på dyser. Det er svært uvanlig med feil på dyser, av betydning, på disse. Du må se på pumpe. Begynn gjerne med å lese feilminnet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy_1985 Skrevet Juni 4, 2018 Forfatter Share Skrevet Juni 4, 2018 Ja, for når bilen starter og går, så går den jo helt fint uten noe form for fjusking, og det er ikke noe merkbart problemer under kjøring. Har prøvd idag og sjekke pompen i tanken om den jikk, og med en gang jeg vridde om tenningen så kåm det diesel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå