Toastjern Skrevet Juni 2, 2018 Share Skrevet Juni 2, 2018 Hei! Jeg har byttet ut den gamle m20 motoren, da den nesten rasa. Satte nedi en M52 motor, og den fungerer helt fint nå.. Men jeg byttet samtidig girkasse, noe som har kødda til med utveksling. Jeg antar annen utveksling på girene da kassa er ifra en E34 525i.. Helt nederst sere dere et bilde av rpm når jeg ligger i 5. gir ved 100ish km/t. Hva passer best av differ som er lette å bytte? Nåværende utveksling på diffen som sitter i er 4.45 Roterte hjul 10 ganger - begge hjulene gikk samme vei - mellomaksel roterte 44,5 ganger, noen som kan bekrefte at det er riktig? Bilen er jo nesten ubrukelig med dette oppsettet, akser noe jævli voldsomt da :p Takk for evt hjelp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Juni 2, 2018 Share Skrevet Juni 2, 2018 (endret) Uansett hvilken diff du hadde før ( 168 eller 188 ) så bør du montere 188mm. Selv en m20b20 knekker 168mm diffene. Du skriver ikke hvilken motor du har, men siden kasse er fra en 525 går jeg utifra 2,5L. Uansett, tipper du har 4,10 diff. Det er veldig lett. Ett bra valg er nok 3,46 eller 3,64 utveksling. Det er derimot valgfritt. F.eks en E36 325i har 3,15 utveksling. E30 M3 har 3,25 utveksling, men er derimot vesentlig høyere i pris enn sine brødre fra m20b25. Skal stå stål tag med utveksling på en av boltene på baklokket på bmw sine differ. Endret Juni 2, 2018 av hsd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toastjern Skrevet Juni 2, 2018 Forfatter Share Skrevet Juni 2, 2018 Er en M52B25 ja.. Ja, jeg vil jo prøve å finne en diff som gjør bilen nogenlunde normal å kjøre igjen.. Bilen girkassa kommer fra har en diff med utv. på 3.73.. Så de forslagene dine er nok ikke så dumme nei. Lett å finne stål tag mens diffen fortsatt sitter i bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toastjern Skrevet Juni 6, 2018 Forfatter Share Skrevet Juni 6, 2018 (endret) Ståltagen bekrefter at jeg har en 4.45 diff, og den sperrer.. Noen som vet hva slags biler ble levert med slik diff? Er åtte bolter på baklokket, så er vel en 188 diff også? Edit: greier ikke å finne ut hva slags bil denne kommer fra, er nok no ombygd hybrid diff, da jeg vet mye annet fra andre bmw'r passer med litt skruing.. 😛 Endret Juni 6, 2018 av Toastjern Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå