beilif Skrevet Juli 2, 2018 Share Skrevet Juli 2, 2018 Hei. Har en BMW E46 318i 1999 modell. Den har gått 253xxx og er relativt slapp, som en 318 skal være. bilen er fin i lakken og ellers i god stand, har spyttet mye penger i den og ny bil er ikke prioritering akk nå. Disse spørsmålene har dere sikkert fått fra 100 andre frustrerte 318i eiere, men hvor mye kan jeg hente på å montere nye grenrør, nytt eksosanlegg, KN filter og evt chipping? Vet det ikke er mye å hente på en bensin sugemotor, nærmere 12 HK fikk jeg høre fra noen som driver med det på Alnabru. ingen fæl øking, men jeg lurer på hva slags økning jeg kan forvente ved og gjøre alle disse modifikasjonene? eller kanskje de ikke overlapper på den måten jeg tror. Vil helst ikke høre at jeg heller burde kjøpe meg ny bil, for det er ikke planen akkurat nå. Noen tips? 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beilif Skrevet Juli 2, 2018 Forfatter Share Skrevet Juli 2, 2018 Målet mitt vil være 150+ hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Årrestan Skrevet Juli 2, 2018 Share Skrevet Juli 2, 2018 Hvis du er ute etter å trimme M43, så er nok den enkleste måten å skaffe mere effekt å sette på turbo og manifold fra (M42? Mener jeg å huske.) Problemet vil vel hovedsaklig ligge i det at det er rimelig trangt under panseret for å få plass til omsveiset manifold, men, det skal være fullt mulig å få til. Ligger et par videoer ute på youtube, hvor han ene har fått ut 0.8 bar ladetrykk og den andre 0.5 bar på original innmat. Virker sketchy for min del, så ikke noe jeg kommer til å gjøre hvertfall. Men nå er ikke M43 motorene dyre, så om du har pengene til turbo, datasprut, og alt det andre du trenger samt reservemotor, kjør på... Turboprosjekt er alltid spennende. Bytte motor og er en mulighet (til en rekkesekser) Forøvrig så virker 12hk som du fikk høre, fornuftig ut. Ihvertfall ikke særlig mye mer... Trenger ikke selge ihvertfall, for E46 er jo gode biler, og M43 motorene er skuddsikre. (Selv om jeg foretrekker eldre BMWer). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå