Årrestan

Medlem
  • Innholdsteller

    25
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Årrestan

  • Rang
    Sersjant

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Kjøretøy
    BMW E34 520/525i Touring

Nylige profilbesøk

188 profilvisninger
  1. Årrestan

    Får ikke trykk i kjøling M50B25

    Har allerede byttet til vannpumpe med metallskovel, termostat samt topp er nyoverhalt for under 15.000km siden. Har prøvd div radiatorer. Varmeregisteret lekker ikke. Tørt i gulv og har åpnet bak midtkonsoll og sett uten tydelige spor av lekkasjer. Ja, ønsker selv trykktest, men slik utstyr er dyrt for et engangsbruk å være...
  2. Årrestan

    Får ikke trykk i kjøling M50B25

    Bilen går varm med mindre jeg har lokket til radiatoren oppe ja. Og som skrevet hovedsaklig, så får jeg ikke trykk i systemet tross ny pumpe, termostat og luftet gjennom uendelig ganger. Begynner nå å rette mitt blikk mot varmeapparatet, siden gulvteppe virker noe bløtt. Er vel nå jeg kanskje burde trekke tilbake kjøpet....
  3. Årrestan

    Får ikke trykk i kjøling M50B25

    Har ikke E34 på lik linje med de fleste andre aux pumpe som går elektrisk? Uansett så er ikke det akkurat problemet slik nå...
  4. Årrestan

    Får ikke trykk i kjøling M50B25

    Hei. Nylig kjøpt meg "ny" E34, men problemene kom selfølgelig dagen etter kjøpet. Får ikke trykk i kjølesystem, og vannpumpe og termostat er byttet. Har også luftet skikkelig, men virker som jeg ikke får nok sirkulasjon i systemet. Er god varme i kupe, fram til man dauer motorn, da blir luften kald (selvfølgelig med varmeapparat på fullt). Noen tips her? Kjibt å stå uten bil og bare gå i minus på kjøpet. Har prøvd 3 forskjellige radiatorer og radiatorlokk så det er utelukket som feil. Finner heller ikke noen andre poster rundt på internett som har hatt samme problemet, så da fikk denne posten bli den første.
  5. Til min egen skuffelse så blir ikke prosjektet ferdigstilt, pga manglende utstyr og økonomi til å få den veidyktig igjen... Fant ut den var mye mer skjev enn først ventet, og det meste under var opprustet. La også merke til at toppakning var røken før den ble kastet. Men spennende nok, kjøpt meg ny E34, med 2.5 enkelvanos. Denne blir polert opp og skal nytes. 99% rustfri, pga null takluke. I tillegg gått i nord, så usaltet veg. Skal få den sandblåst og sauefettsbehandlet i fremtiden. Nå er litt smådeler bestilt for å fikse kjøleproblem, så blir byttet til vannpumpe med metallimpreller og 92 celsius termostat, samt viftereim. Bilder av den nye under Relativt bra i lakk også, en del vaskeriper, noe smårust på bakluke og innside av panser. Må ha en hjulstilling, og gjerne nytt ratt... Er på leit etter noe som jeg kan bytte ut airbagrattet med, gjerne E36 MTech2 ratt, eller Mtech 1 så får jeg bare bygge om litt. Trenger også denne "ac-radiatoren", heter vel kondensator? Siden det er hull i denne. Gi en lyd om noen har til grei pris.
  6. Er bare å beklage stillheten til dem som fortsatt ee interessert i dette prosjektet, men prøver sope hop litt mot til å sveise gulvet, samt få råd til nye kanaler på høyre siden. Forøvrig så fungerer radioen som jeg bestilte fra polen plettfritt. Har ikke fått testet kasetspilleren enda. Men etter som jeg forstod mener selger at der er noe problemer med ejecten. Har også fått tak i et panser som er noe rettere enn det gamle. Tror jeg skal bytte bunnpanne engang i fremtiden. Ser noe sprukket ut og jalla fikset. Men det tar jeg til slutt. Viktigste er de punktene der bilen er skeiv, samt rust. Siden jeg også bestod oppkjøring på bil sist mandag så har jeg sikret meg skoleplass på yrkessjåførskolen. Dermed blir prosjektet satt noe på si. Men jeg ser det positive i det, da starter jeg tidligere å tjene penger som kan brukes på prosjektet! Ellers så har jeg ferie og har fikset på tempon, skaffet en original Sachs 50/4 LKH motor, altså en original cometmotor med 4.3hk. God sommer.
  7. Tja, nedtur og opptur idag. Fikk tatt ut gulvtrekk, og det ser rimelig dårlig ut. Må sveise gulvet på passasjersida, omtrent 30x30cm til sammen, samt ut mot kanal. Skrujernet gikk frivillig igjennom. Men siden dette er garasjetråån, så kan jeg vise litt av min andre stolthet, Tempo Corvette 380, 1980mod, som idag fikk nye dekk og bremsesko. Så... Kunne sånn sett bra ta ut hele gulvet. Fytti rakkern det var en nedtur. Men, jeg var forberedt på det, siden det er typisk E34... Brukte litt tid med dekkjernet på å få i nye slanger og hvitside-continental dekk på gamle gode cørva som også er under oppussing. Blir nok lite skruing fremigjennom, er nesten ikke levbar temperatur å skru i uten å drukne. 26 grader i garasjen akkurat nå som jeg skriver dette.
  8. Mandager kan være produktive de og. Har blant annet fått tak i fin originalspiller til brøkdel av prisen av hva Ebay og norske selgere vil ha! Kjenner jeg begynner å bli lei av rust, men allikevel. Skal nok bli bra dette. Har forløpig tatt av noe av gulvtrekket på passasjerside og fant rusthull i gulv (siden vernetuppen på treskoen min gikk igjennom... 😟 Det så slik ut: Heldigvis, smal sak å sveise. Demontert midtkonsoll og litt slik. Trengs en god vask her før installering igjen.... Kjenner jeg blir dritforbanna når jeg ser hvordan forrige eier har mishandlet ramma rundt radioen, for å bytte ut org. spiller med en stygg 90 talls Sony spiller. Midtkonsoll og litt div andre plastkomponenter vasket og fått en dose Autoglym plastfornyer Så det kjekkeste da. Fikk tak i original Bavaria CII som kom originalt med bilen, til 219 PLN (drøyt 400 norske). Med kode og slikt. Kjøpt på polsk side ala en versjon av Finn.no, som en kompis av med får tatt med seg hjem. Samt fra samme side. Skulle likt å hatt denne. Dønn strøken original uskrudd E34 535i med automatgir, AC, stor kjørecomputer, business radio, cruise control og 230k på telleren. Link her om noen vil titte. https://allegro.pl/bmw-535i-e34-bawarski-unikat-211km-klima-i7436863150.html#thumb/12
  9. Trodde du fikk noen snaps av meg innimellom?
  10. Takker for det. Håper dette går bra ihvertfall 😛
  11. Tja, fikk gjort litt på søndagen også... Lodda opp litt nye ledninger, samt strukket nye kabler, siden min kun er levert med 1 tute, noe som jeg synes låter komisk ut. Så kobla opp en til, slik at jeg fikk Hi-Lo tone Har også lodda kabler til grøftelysene, siden dem hadde vært klippa. Har routa opp litt av ledningene igjennom frontstykke og gjort det klart. Alt er bare lett montert. Har også fått tak i en jigg, slik at det blir lettere for meg å dra ut det som er innskrumpa bak, samt rette vangen på passasjerside/førerside, siden disse er noe bøyd helt i ytterkanten. Tenker også å få bilen hellakkert i Avusblau, synes denne er lekker. Men det får bli når jeg starter som lærling. Har nok med å betale det småtteriet av deler jeg må nå... Tenker også M-tech 1 ratt, interiørlys med leselys "denne dyrere versjonen", samt lakke hattehylle, taktrekk, a stolpe og solskjermer. Blir nok å ta ut interiør og gulvteppe, og sprøyte sauefett ned i kanalene innenfra. Skal ikke ha rust igjen. Begge tutene koblet til. Patentet mitt for koblinga til tute nr.2, ser ålreit ut. En stk ferdig loddet kobling til grøftelys. Ser kanskje ikke så bra ut, men selve loddinga er bra, og ingen ser el-teipen utenfra uansett...
  12. Årrestan

    1985 BMW 635CSI E24

    Send meg PM så kan jeg prøve å hjelpe gjerne med opplyst skiltnummer.
  13. Liten fredagsoppdatering. Fikk idag en pakke fra koed, og da ble det fort noen timer i garasjen. Fikk montert ny slange fra innsugsbelg inn på bakside av innsug, byttet olje og oljefilter, samt luftfilter, ny tappeskrue, satt på ny multireim, montert på litt deler i fronten bare slik at jeg fikk startet opp (radiator og ny vifte). Oljen jeg brukte er fra Mekonomen, 5W-40 full syntetisk (selvfølgelig). Mekonomen bruker MPM olje, noe jeg har mye bra om. Hørte heller ikke noe tikking når motor ble varm så. Bilen suger heller ikke falskluft lengre, se video. (Den jukset før på turtall, på tomgang.) Den henger derav litt etter rus, noen tanker på dette? Hjelpesnekke blir snart byttet i håp om mindre slark i styringa. Måtte gi meg for kvelden siden ryggen tok knekken på meg. video-1530904100.mp4
  14. Årrestan

    1985 BMW 635CSI E24

    Må følge denne, E24 må være noe av det fineste verket BMW har 😁 Håper virkelig du fikser denne opp! Kan vel ikke være så mye værre enn kun ny front/panser? Og når du skriver den er veldig god for rust, så hadde ikke jeg nølt en gang.
  15. Sånn sett lite som har skjedd. Venter på tidlig "jul", og fikk idag sendingsbekreftelse fra Koed. Får ikke gjort stort med den før jeg har fått alle deler til motor som jeg trengte, samt oljen fra polen som jeg må vente 2-3 uker på. Tenker ihvertfall å få byttet olje og oljefilter imens (samt multireim, luftfilter, rense LMM, og litt småputtel). Kjenner jeg begynner å bli spent om juksinga på tomgang blir fikset av den røkne slangen som gikk inn på belgen. Men fikk uansett frisket opp motor/fuelrail dekslene igår, og må si meg meget fornøyd! ikke original gråfarge, men ser mye bedre ut, enn hva det gjorde. Fikk tak i et Telwin mig-apparat, som trenger litt småfiks, trenger deriblant ny "slange" ut mot pistolen. Samt nytt tilsett da. Fikk også med et jula? flusstrådapparat (ikke planlagt å bruke på kanaler eller slik, men mere utenom-bil prosjekt. Har TIG apparat fra før, men jeg har null kompetanse når det kommer til TIG sveis, og er redd for at det hadde blåst rett igjennom uansett. Så blir noe god punktsveis med MIG heller. Så imorgen blir det ut å skaffe blandgass til MIG apparatet