Jump to content

Ledningsnett E34 525iX/525i

Årrestan
 Share

Recommended Posts

Hei!

Noen som vet om det er forskjell i motorledningsnettet på M50B25 med 4-hjulsdrift til vanlig B25? Gjelder Vanosmotor. 

Hvis noen har ledningsnett til M50B25 med Bosch 260 hjerne (Vanos), hyl ut, jeg trenger. :-)

Lurer også litt på hva kontakten under er. Ligger ved ABS-hjerne/DME. 

406E4D34-2138-43A7-B1C3-0ED0994FB0EC.jpeg

Hei. Det er forskjell på IX motorledningsnettet og vanlig 525i. Jeg har liggende fra en 525IXman vanos motor med 413 hjerne. Har hatt planer om å bruke dette på en ombygd M52 motor, med M50 innsug, sensorer, ledningsnett og hjerne. Tenker at for meg så spiller det ingen rolle at jeg ikke bruker kontakten til 4-hjulsdriften. Men du trenger IX ledningsnett hvis du har IX bil. Det er en liten kontakt som kobles på fordelerkassen, mener jeg. Muligens en annen og.Har du vanlig 525vanos ledningsnett så kan jeg gjerne bytte.

Hilsen Eirik.

53 minutter siden, Eirik Viste skrev:

Hei. Det er forskjell på IX motorledningsnettet og vanlig 525i. Jeg har liggende fra en 525IXman vanos motor med 413 hjerne. Har hatt planer om å bruke dette på en ombygd M52 motor, med M50 innsug, sensorer, ledningsnett og hjerne. Tenker at for meg så spiller det ingen rolle at jeg ikke bruker kontakten til 4-hjulsdriften. Men du trenger IX ledningsnett hvis du har IX bil. Det er en liten kontakt som kobles på fordelerkassen, mener jeg. Muligens en annen og.Har du vanlig 525vanos ledningsnett så kan jeg gjerne bytte.

Hilsen Eirik.

Omvendt. Skal ikke ha ix. Skal ha vanlig 525 vanos elnett.

Ok. Da misforsto jeg.

Jeg tenker å bruke IX ledningsnettet på min motor og regner med at det går bra, men har jo ikke fått testet det enda. Det er mulig at en bilkompis har et slikt ledningsnett tilgjengelig. Skal høre med ham til uken.

38 minutter siden, Eirik Viste skrev:

Ok. Da misforsto jeg.

Jeg tenker å bruke IX ledningsnettet på min motor og regner med at det går bra, men har jo ikke fått testet det enda. Det er mulig at en bilkompis har et slikt ledningsnett tilgjengelig. Skal høre med ham til uken.

Tror også det går bra. Men kjenner jeg ikke gidder bruke penger på noe jeg ikke vet om fungerer eller ei. Hehe.