Bakhjulstrekk Skrevet Juli 20, 2018 Share Skrevet Juli 20, 2018 Etter et ublidt motorhavari med registerkjede ser motorbytte ut til å være eneste løsning. Skal inn i en 118D, 2007 modell, 143 hk med motorbetegnelsen N47D20A, motornr 110021646549. Tviler litt på at noen har en "liggende", men er veldig takknemlig for tips om hvor man lettest får tak i en slik. Km stand bør ikke være over 120-130k. Har sjekket de mest åpenbare nettstedene hjemme og i nabolandene, men det er lite som er relevant med mindre jeg skal satse på en "C" motor og det ekstra arbeidet og usikkerheten som ligger der (ref flere innlegg på Bimmers). Har i utgangspunktet ni tommeltotter så bør holde meg til hjulskift og spylervæskefylling selv, så da snakker vi vel mange verkstedtimer..... Takker for tips og råd! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
warg Skrevet Juli 20, 2018 Share Skrevet Juli 20, 2018 Føler med deg, hadde selv motorhavari når jeg var i Tyskland i fjor. Det endte opp med en verkstedregning på over 80 000 kr. Det som er typisk er at kjedeguiden knekker slik at registerkjedet blir løst som resulterer at stemplene kolliderer med ventilene. BMW nekter jo på at det er en svakhet på bilene men er desverre mange som har hatt den erfaringen i dette årstallet. Det som gjør det verre med dieselmotorer er at registeret ligger mot brannveggen så viss du skal bytte denne guiden må du ta ut hele motoren. Men i ditt tilfelle har dette allerede skjedd. Kan jeg spørre deg hvor mange kilometer du har på bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bakhjulstrekk Skrevet Juli 20, 2018 Forfatter Share Skrevet Juli 20, 2018 140.000 gikk det før det smalt. Hadde bilen på service på merkeverksted tre uker før det skjedde. Ingen antydning til noe mistanke om kjedeslakk. Synes det er litt slapt av de..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
warg Skrevet Juli 20, 2018 Share Skrevet Juli 20, 2018 Det som er litt av problemet her er at disse guidene er laget av plast, disse kan knekke når som helst, men det som er vanlig er vell ett sted mellom 100-200K. I Mitt tilfelle skjedde dette på Autobahn, fikk opp ett motorlys. Da jeg tok av på autobahn begynte motoren å gå skikkelig røft, som om den gikk kun på 2 sylindre og så var det bare dødt og motoren bare spant uten kompresjon da jeg prøvde å starte den. Var ingen tegn til slakk i kjede på forhånd da jeg startet turen. Så med den nye motoren som er montert i bilen kommer jeg til å bytte denne på 100-150K slik at jeg slipper den opplevelsen igjen. En ting er viss det hadde skjedd i Norge så hadde jeg hevet en brukt motor inn igjen. Men når slikt skjer i andre land har man ikke så mye valg og må bare svelge den kamelen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå