kimandre88 Skrevet Juli 29, 2018 Share Skrevet Juli 29, 2018 (endret) Hei. Skal bytte pakkning på eksosen i skjøten mellom grenrør og katalysator. Boltene er helt opprusta og bare en brun klump. Noen som vet på boltene sitter fast i grenrøret? Eller er det bare og kappe de av og sette i nye? E46 316 Endret Juli 29, 2018 av kimandre88 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian 325 Skrevet Juli 29, 2018 Share Skrevet Juli 29, 2018 Boltene sitter fast i grenrøret. Alternativ1.Rengjør gjenger og mutter med stålbørste,spray på 5-65 eller wd-40 og la stå å virke i noen minutter,prøv å løsne.Hvis ikke det går,prøv å varme bolt og mutter. Alternativ2.Kapp bolten helt inn til flensen til grenrøret,slå inn et" kjørnermerke" i senter av bolten og bor ut bolten.Bor først med et mindre bor og deretter et bor med den dimensjonen du vil ha på hullet.Så er det bare å sette inn en vanlig bolt med sekskanthode.(Når du kapper av bolten inntil flensen så pass på å ikke får merker i pakningsflaten,men det vet du sikkert) For at jobben skal bli lettere neste gang du skal gjøre dette,så kan jeg anbefale å smøre inn alle boltene og pakningen med kobberpasta.Da løsner boltene/mutterene lett og pakningen er bare å dra rett av for hånd🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimandre88 Skrevet Juli 29, 2018 Forfatter Share Skrevet Juli 29, 2018 ok. takk for svar. Det er ikke muttere igjen der. Så da får jeg kappe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimandre88 Skrevet Juli 31, 2018 Forfatter Share Skrevet Juli 31, 2018 Har løsnet grenrøret. Men jeg får det ikke ut. noen som vet om en måte? skal det opp eller ned? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå