Gå til innhold

Wagner intercooler, noen med erfaring?

oab1966
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har en 2008 mod 535d som er trimmet til 380 hester. (original 286hk) Jeg har erstattet katalysator og partikkelfilterenheten med en downpipe og gjort en remap trinn 2 hos V-Tech i Stockholm. Har også byttet ut det originale luftfilteret med et innsatsfilter fra KN. Forskjellen ble helt sinnsyk for å si det mildt. Forbruket har gått ned, målte et gjennomsnittsforbruk på 0,56 liter på mila fra Stockholm til Ålesund i sommer, altså en fullpakka feriebil med kone og tenåringsdatter med på turen. Nå har jeg tenkt å investere i en intercooler fra Wagner. Koster 6-7000 på Ebay. Er det noen som har erfaring med en større intercooler, er det merkbar forskjell? Akselerasjonstidene er 4,7 sek fra 0-100 og 4,6 sek fra 100-150. Målingene er gjort med gps.

Endret av oab1966
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan, Jeg har en kopi av Wagner IC i min E91 330d, TRF steg 3. Jeg har ikke kjørt uten på E91, men har 530xd med TRF steg 3 uten, og jeg synest at det er grei forskjell, spesielt på varme sommersdager vi har hatt nå. Tror ikke du skal forvente deg formye. 

Står endel om den her:

https://www.bimmerboost.com/showthread.php?81937-Third-time-lucky-Wagner-style-Chinese-intercooler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, kalinkamaen said:

jeg synest at det er grei forskjell, spesielt på varme sommersdager vi har hatt nå. Tror ikke du skal forvente deg formye.  

Står endel om den her:

https://www.bimmerboost.com/showthread.php?81937-Third-time-lucky-Wagner-style-Chinese-intercooler

Jeg kikket på schmiedmann.no sin hjemmeside. Der oppgir de 20 hk økning på en standardmotor. Kanskje det blir enda mer økning når bilen allerede er trimmet? Kven kveit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, oab1966 skrev:

Jeg kikket på schmiedmann.no sin hjemmeside. Der oppgir de 20 hk økning på en standardmotor. Kanskje det blir enda mer økning når bilen allerede er trimmet? Kven kveit?

Dette tør jeg ikke svare på, men du må huske at firmaer ofte bruker optimistiske tall når de prøver å selge delene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...