oab1966

Members
  • Content Count

    27
  • Joined

  • Last visited

About oab1966

  • Rank
    Sersjant

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Jeg har en 2008 mod 535D-E60, LCI som er trimmet med steg 2 remap, DPF-off (downpipe) EGR-off (full bypass-kit med bedre luftgjennomstrømming) større intercooler og KN-filter. Jeg har noen spørsmål når det gjelder høytrykkspumpen. Den som sitter i bilen er type "R70". Jeg har planer å bytte til type "R90" som har høyere trykk. Vil den passe rett på? Hvis ja, er det noen eller vet dere om noen som har byttet fra "R70" til "R90" ? Isåfall, er det noen forskjell før og etter?
  2. Jeg har en 535d-E60 som allerede er optimert med steg 2 programvare, DPF-off/downpipe, KN-filter og større intercooler. Jeg har tenkt å kjøpe en EGR blendesett på Ebay. Så selve spørsmålet: Er det mulig å kode bort EGR-ventilen med en Carly slik at man ikke får feilkode/tent motorlampe? Eller må jeg hos en trimmingsspesialist for å kode bort EGR?
  3. Heisann, jeg har tenkt å oppgradere min 535d med en større intercooler. Wagner intercooler koster ca 650 GBP på Ebay. Det finnes også kinakopier av Wagner med merkene Magic, Majesty og P&P Evolution. De ser nøyaktig like ut som originalen og ser riktig sveiset ut men koster bare 270 GBP. Er det noen som har erfaring med kinakopiene, skal jeg styre unna sånne? Håper på svar. Legger ut en link til siden: https://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_odkw=intercooler+hose+bmw+535d+e60&_osacat=0&_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=intercooler+bmw+535d+e60&_sacat=0
  4. oab1966

    Wagner intercooler, noen med erfaring?

    Jeg kikket på schmiedmann.no sin hjemmeside. Der oppgir de 20 hk økning på en standardmotor. Kanskje det blir enda mer økning når bilen allerede er trimmet? Kven kveit?
  5. Jeg har en 2008 mod 535d som er trimmet til 380 hester. (original 286hk) Jeg har erstattet katalysator og partikkelfilterenheten med en downpipe og gjort en remap trinn 2 hos V-Tech i Stockholm. Har også byttet ut det originale luftfilteret med et innsatsfilter fra KN. Forskjellen ble helt sinnsyk for å si det mildt. Forbruket har gått ned, målte et gjennomsnittsforbruk på 0,56 liter på mila fra Stockholm til Ålesund i sommer, altså en fullpakka feriebil med kone og tenåringsdatter med på turen. Nå har jeg tenkt å investere i en intercooler fra Wagner. Koster 6-7000 på Ebay. Er det noen som har erfaring med en større intercooler, er det merkbar forskjell? Akselerasjonstidene er 4,7 sek fra 0-100 og 4,6 sek fra 100-150. Målingene er gjort med gps.
  6. oab1966

    Lyspæra til registreringsnummeret lyser ikke.

    Feilen er utbedret. Jeg tok av kledningen i bagasjerommet på høyre side og oppdaget fort feilen. To av ledningene var gått rett av, resten av de fem var gått nesten av. Fant fram loddebolten, loddetinn, krympestrømpe og lighter og fikset feilen. Arbeidet tok en drøy time, så nå virker den høyre skiltlyslampa igjen. Det jeg glemte å opplyse var at knappen som skal åpne bagasjerommet virket ikke, så nå virker den også. Takk for tipset alle sammen.
  7. oab1966

    Lyspæra til registreringsnummeret lyser ikke.

    Er det en vanlig feil på disse bilene? Ok, jeg skal følge ledningene fra den høyre lampa og prøve å finne ut av det der.
  8. Heisann, jeg har en 535d-E60 der den høyre lyspæra har sluttet å lyse. Jeg fikk en melding på displayet i dashbordet med følgende melding: "Number plate light right failure". Jeg fikk tak i en ny pære og satte den i, men det lyser fortsatt ikke, feilmeldingen er fortsatt der. Sjekket den nye pæra med et måleinstrument og fant ut at den var ok. Sjekket også om det var spenning, men det var strømløst. Prøvde å kikke i sikringsboksene, men kunne ikke finne noe ut av det. Hva kan feilen være? Må jeg resette feilmeldingen for å få lampa til å virke?
  9. oab1966

    535d, effekten forsvinner HJELP !

    Jeg tror ikke det er DPF som er tett. Hvis så er tilfelle, hadde bilen vært konstant dau, noe den ikke er. Jeg tror heller ikke det er dieselpumpa som er gåen og ikke dieselfilteret som er tett. Vil opplyse at bilen er sprek i det ene øyeblikket og dau i det neste øyeblikket. Kan det være noen type ventiler som har med turboene å gjøre som begynner å krangle og trøble?
  10. oab1966

    535d, effekten forsvinner HJELP !

    Jeg har lest gjennom engelske forum idag. Flere mener at det kan være sprukne vakuumslanger, et vanlig problem på disse motorene. Får gå over og ta en kikk.
  11. oab1966

    535d, effekten forsvinner HJELP !

    Kan et verksted kjøre diagnosetest og finne feilen selv om det ikke lyser noen varsellampe?
  12. oab1966

    535d, effekten forsvinner HJELP !

    Jeg har en BMW 535d 2008 modell. Bilen vil ikke gi respons når jeg gir gass, den er helt dau. Problemet kommer og går. Når jeg har startet opp bilen, går den som en rakett, men etter en liten stund forsvinner effekten. Når jeg har stoppet og har latt bilen stå en liten stund, oppfører den seg normalt, men bare for en liten stund. Jeg vil opplyse at det ikke lyser noen varsellamper. Hva kan det være?
  13. oab1966

    Effektøkning med effektanlegg og kn-filter

    Jeg leste i det svenske bladet Bilsport der de trimmet en 200 hesters Golf GTI mk 5 med effektanlegg og åpent konisk luftfilter. De forsket og målte effekt og dreiemoment med de forskjellige komponentene og kombinasjonen av disse. Her er dynoresultatene, veiv: Original: 208 hk / 309 Nm Halvsett: 207 hk / 300 Nm Helsett inkl racekat: 224,5 hk / 324 Nm Helsett inkl racekat og åpent konisk filter: 242 hk / 332 Nm Dynoresultater, drivhjul: Original: 187,5 hk / 278 Nm Halvsett: 186,5 hk / 270 Nm Helsett inkl racekat: 202,5 hk / 292 Nm Helsett inkl racekat og åpent konisk filter: 218 hk / 299 Nm Kilde: Bilsport nr 14-15 / 2010. Merk dere at den største økningen kom etter at innsugsrøret med kn-filteret kom på plass. Er dere overrasket?
  14. oab1966

    Effektøkning med effektanlegg og kn-filter

    Bare effektanlegget eller kn-filteret alene vil ikke utgi så mye, men kombinasjonen av disse vil bli en god del merkbart. Hadde en Scorpio Cosworth som jeg hadde chippet og satt på effektanlegg fra før av. Da jeg satte på et komplett innsugsrør med kn-filter, ble jeg svært overrasket og trodde ikke at et modifisert innsug skulle utgjøre så mye. Opplevde det samme med 540'n jeg har nå. Jeg hadde fra før av chippet bilen og montert et modifisert innsugssystem med kn-filter. Det største økningen kom etter at jeg fjernet det originale eksosanlegget og monterte et effektanlegg med race-katter. For å få en bra gevinst ut av trimmingen, må man få vekk flaskehalsene BÅDE på innsugssiden og eksossiden. Det må samstemme der.