Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg kjøpte en BMW 118d 2007 modell for noe måneder siden. Kjørte den et par ganger, men avskiltet den etterhvert fordi det var noen måneder igjen te jeg skulle ta lappen. Fikk skilter igjen nå nylig, og jeg og gutta tok en kjøretur. Den gikk klokkereint ut dagen, helt te vi skulle vaske bilen. Når vi startet bilen etterpå, startet motorlampa å lyse, og den klarte ikke høyt turtall. Var også veldig tungstarta. Etter å ha fått den såvidt hjem, ringte jeg en kompis som kjørte diagnose. Dieseltrykket er altfor lavt, nesten halvparten av det det skulle være. Har finni ut at det ikke er fødepumpa som er synderen, og mistenker høytrykkspumpa. At det skjedde etter vask kan jo bare være en tilfeldighet. Er det noe annet jeg kan ha oversett som kan være problemet basert på det jeg har skrevet? Motoren er N47, som har gått litt over 101 000 km. Aldri hatt noe problem med den før nå. Han som kjørte diagnose har eid samma bil med samma motor sjøl, og syns også detta er rart. 

På forhånd takk for svar

Skrevet

Hva trykket på railen da? Tidligere har det vært snakket om en ventil på pumpa. Men jeg vet ikke om dette gjelder n47, for det har vært mest om m57.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...