Werther Skrevet September 5, 2018 Skrevet September 5, 2018 Opplevde at motortemp-måleren i instrumentpanelet gikk opp på maks helt ut av det blå mens jeg kjørte på lunken motor. Ingen andre lamper/pling som insinuerer høy temperatur, kjølevifta starter ikke, ingen synlige lekkasjer/koking og varmeapparatet blåser varmt. Skjedde bare en gang, og måleren gikk tilbake til normal når jeg skrudde på klima og har blitt der i flere mil siden. Med andre ord ser det ut som det er en elfeil på en sensor eller sikring? Har forsøkt å google, men får så mange vage svar rettet mot M60B44 på amerikanske fora at det er vanskelig å dra noen konklusjon. Tråden jeg har linket til nedenfor nevner at del nr 4 kan være synderen - http://bmwfans.info/parts-catalog/E39-Sedan/Europe/523i-M52/L-M/2000/browse/engine/cooling_system_water_hoses Noen andre som har tips til spesifikk del som forårsaker denne feilen? M52b25 med dobbelvanos.
quandt1960 Skrevet September 6, 2018 Skrevet September 6, 2018 Det kan være en gåen sensor men det kan også være lekkasje i termostathus som noen ganger kan være vanskelig å oppdage. Da vil temperaturen kunne gå opp og ned på bilen. Generelt, lekkasje i kjølesystemet som kan gi deg trykkfall og derav også temp. variasjon. Hadde det på min ifjor, var en liten lekkasje på termostathuset som var umulig å oppdage uten å ekstern trykksette kjølesystemet og søke etter lekkasjer.
quandt1960 Skrevet September 6, 2018 Skrevet September 6, 2018 BTW, om du kjører med dette, og det faktisk er lekkasje i k.s med dårlig kjøling, det kan være døden for toppen på M52 motorer. De tåler dårlig høye temp med den legeringen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå