Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Opplevde at motortemp-måleren i instrumentpanelet gikk opp på maks helt ut av det blå mens jeg kjørte på lunken motor. Ingen andre lamper/pling som insinuerer høy temperatur, kjølevifta starter ikke, ingen synlige lekkasjer/koking og varmeapparatet blåser varmt. Skjedde bare en gang, og måleren gikk tilbake til normal når jeg skrudde på klima og har blitt der i flere mil siden. Med andre ord ser det ut som det er en elfeil på en sensor eller sikring? Har forsøkt å google, men får så mange vage svar rettet mot M60B44 på amerikanske fora at det er vanskelig å dra noen konklusjon.  

Tråden jeg har linket til nedenfor nevner at del nr 4 kan være synderen -

http://bmwfans.info/parts-catalog/E39-Sedan/Europe/523i-M52/L-M/2000/browse/engine/cooling_system_water_hoses

Noen andre som har tips til spesifikk del som forårsaker denne feilen? M52b25 med dobbelvanos.

Skrevet

Det kan være en gåen sensor men det kan også være lekkasje i termostathus som noen ganger kan være vanskelig å oppdage. Da vil temperaturen kunne gå opp og ned på bilen. Generelt, lekkasje i kjølesystemet som kan gi deg trykkfall og derav også temp. variasjon. Hadde det på min ifjor, var en liten lekkasje på termostathuset som var umulig å oppdage uten å ekstern trykksette kjølesystemet og søke etter lekkasjer. 

Skrevet

BTW, om du kjører med dette, og det faktisk er lekkasje i k.s med dårlig kjøling, det kan være døden for toppen på M52 motorer. De tåler dårlig høye temp med den legeringen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...