Nilsen87 Skrevet September 12, 2018 Share Skrevet September 12, 2018 Har nylig kjøpt en 1998 modell E46 320D manuell, gått 315k. for å ha en billig bruksbil. Men har merket at når jeg ligger på jevn gass å holder en hastighet, så har den en tendens til å begynne å "nappe" men ved pådrag blir det borte. Virker som d bare skjer når jeg holder den i en hastighet. Noen som har noe formening om hva som kan forårsake dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 12, 2018 Share Skrevet September 12, 2018 Jeg skiftet dieselpumpe ved dette problemet. Det startet slik du beskriver det og etterhvert ble det bare verre og verre. Men du kan forsøke å skifte dieselfilter og evt sjekke EGR ventilen, om den ikke er blendet, så blender du den på vakuum slangen. Sett en skrue i slangen bare. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nilsen87 Skrevet September 12, 2018 Forfatter Share Skrevet September 12, 2018 okay, vart bilen din gående riktig etter skifte av dieselpumpe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 12, 2018 Share Skrevet September 12, 2018 Joda, fikk korrigert feilene. Men fikk en annen feil etter skifte av pumpa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nilsen87 Skrevet September 12, 2018 Forfatter Share Skrevet September 12, 2018 hva slags feil var d da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 12, 2018 Share Skrevet September 12, 2018 At gasspedalen sin sensitivitet endret seg til mer normalt etter 55 grader på kjølevannet. Under der var den meget sensitiv. Det var sikkert ikke pedalen som endret seg, men noe med innsprøytning. Fant ikke ut av det og solgte bilen med feilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nilsen87 Skrevet September 12, 2018 Forfatter Share Skrevet September 12, 2018 okay, skjønner.. skal se om jeg får orden på problemet, eller så får jeg se hva jeg gjør med bilen selv.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå