Gå til innhold

Dørlås e46 virker bare noen ganger


håkon_w
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!  Min e46 har kun en dørlås med låssylinder..  Og jeg er litt bekymret for at bilen skal gå tom for strøm og da får jeg ikke låst opp. 

 

Når jeg stikker inn nøkkel i låsen,  vil den ikke låse opp.  Jeg kjenner heller ikke noe motstand når jeg vrir rundt enten til høyre eller venstre side,  men så fort bilen er låst opp med knapp på nøkkel,  kan den også låses og låses opp i dørlåsen,  men dette virker ikke om bilen har stått stille littegrann.   

 

Eller kanskje det bare er tilfeldig at den kan låses opp når den nettopp er brukt? 

Nøkkelen trenger vel ikke strøm for å kunne låse opp ved å stikke nøkkel i låsen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig at hvis man bruker nøkkelen mye istedenfor fjernkontroll, så knekker låsmekanismen. Det er vist en slags design for å hindre innbrudd. Låsmekanismen er ikke særlig dyr, men det er litt knoting å skifte dette. Du finner DIY på Youtube.
F.eks 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,  jeg har bestilt et sånt diy sett,  og det ser greit ut å få montert,  men noe fikling må jeg nok regne med 😇🤔   Hva gjør jeg feks om jeg går tom for strøm..? 

For meg virker det som om låsen må ha strøm for å låse opp eller tar jeg feil? 

 

Jeg syns det er skikkelig fjærnt med en låssylinder på bilen og attpå til den som er der er laget for å gå i stykker etter få gangers bruk... 👀🙄

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...