bmwi8 Skrevet Oktober 6, 2018 Skrevet Oktober 6, 2018 Er det noen som vet ca hvor mye kjølevæske som må gå tapt før det vil varsle fra om lavt nivå på en BMW i8? Er i en tvist med forsikringsselskapet og Bavaria har uttalt til forsikringsselskapet at etterfylling 6 uker etter service er normalt og at det ble etterfylt 2-3 dl. Til min advokat uttalte de at det var etterfylt 0.5 liter. Jeg tenkte at det i alle fall ikke skulle varsle ifra om det bare ble etterfylt et par dl?
quandt1960 Skrevet Oktober 8, 2018 Skrevet Oktober 8, 2018 Det er ikke normalt å etterfylle på en i8 eller for den del nyere BMWr. Om de fyller korrekt så fyller de nøyaktig nok, må du etterfylle så skal de lekkasjeteste systemet ellers er de totalt sløv og har ikke forstått systemet til i8. Jeg er usikker på hva en såkalt "Low" er satt på en i8 men det kan leses ut fra bilens programmering. Det er to temperatursensorer, en for motorrom og en for kjølevæsken. Referanse du kan bruke som dokumentasjon; https://www.newtis.info/tisv2/a/en/i12-i8-cou/repair-manuals/17-cooling/ Her er hele kretsen
quandt1960 Skrevet Oktober 8, 2018 Skrevet Oktober 8, 2018 Om de må etterfylle etter 6 uker har de ikke luftet kretsen riktig eller det er en lekkasje i systemet, intern (motor) eller ekstern med tilhørende trykkfall. Det de sier gjelder eldre biler som en kan forvente lekker litt her og der. Dette sier jeg konsekvent. i8 har en mekanisk vannpumpe med vanlig tradisjonell reim for motoren og en elektrisk for batterikjølingen. Skal ikke lekke på de nye systemene, Jeg har aldri måttet røre kjølekretsen etter service på de nyere BMWne jeg har hatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå