Gabz Skrevet Oktober 21, 2018 Share Skrevet Oktober 21, 2018 Har en 07 330XD E92 som jeg har oppdaget noe småfusking på. I går sto jeg på tomgang og etter en liten stund så begynte turtallet å hoppe mellom 600 og 700 et par minutter kanskje også ga det seg igjen. Men har også merket noen ganger hvis jeg ligger på høyt gir og lavt turtall og gir på normalt så er den litt hakkete og nølete virker det som (rundt 1000rpm, eller generelt rundt det lave turtallet før den treffer turbotrykket som kommer på 1500rpm. Er noe billig tuning på bilen som sikkert gjør at turboen kicker inn her) . Er dette noe typisk feil på disse? Kan det være en dårlig tune som foråsaker dette? Tenker å få tatt diagnose på den men tenkte å høre her i mellomtiden også. Kan man egentlig med "vanlig" diagnose-/kodeutstyr fjerne tuningen og få tilbake original mapping fram til jeg skal inn til TRF, eller må jeg via et tuningselskap for å gjøre dette? Er altså da en M57TU2D30. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diiesel Skrevet Oktober 22, 2018 Share Skrevet Oktober 22, 2018 Får du noen feilkoder på den? Automat eller manuell? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Oktober 23, 2018 Forfatter Share Skrevet Oktober 23, 2018 Manuell, ingen feilkoder i dash i hvertfall. Skal få tatt diagnose snart. Har fått tips at det kan være railtrykksensor som kan bli dårlig også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå