Whiskmon X5sd Skrevet November 6, 2018 Share Skrevet November 6, 2018 Hei, har en X5 E70 2008 mod som jeg prøver lufte av kjøleveske prosedyren på, nøkkel i tenning, vifte på 1 og full guffe på temp på varmeapparat. Klampen i bånn i 12-15 sek, men før jeg trykker gassen i bånn er det allerede startet noe i motorrom, vet ikke om dette er vannpumpen som går eller, og noe rar lyd. Men kommer ikke dråpen opp i ekspansjons tank. men med motor i gang er strålen der. Skal motor være varm eller kald når dette skal gjøres? Er også en slange over vann ventilen som pulserer når motor er i gang, denne pulseringen høres inni bil og blir mer intens når jeg øker temp på varmeapparat. Noen som har en mening om dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 6, 2018 Share Skrevet November 6, 2018 Lufte prosedyren på BMW r6 diesel er så og si automatisk. Fyll på ekspansjonstanken til den er full, start motor og etterfylle med lokket av. Når det ikke forsvinner noe mer kjølevæske setter du lokket på og kjører motor varm, over 88 grader må du. Så underveis sjekker du nivå kanskje 1 gang og evt. etterfyller. Vips! Ferdig luftet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Whiskmon X5sd Skrevet November 7, 2018 Forfatter Share Skrevet November 7, 2018 Ok, har bare blitt opplyst om at denne prosedyren jeg gjorde skulle og lufte systemet, og at mann da får sjekket at vannpumpen er i orden. Men den er jo tydeligvis i orden siden den ikke går varm, i følge Carly appen. Da BMW ikke kan koste på disse bilene en temp måler. Har du noe info ang vann ventilen, om hva som skjer hvis denne fusker? Takk for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 7, 2018 Share Skrevet November 7, 2018 Joda, det finnes en prosedyre for lufting, men erfaringsmessig for min egen del så er det ikke nøye egentlig. De lufter seg selv pga den lille tynne slangen som går inn på ekspansjonstanken. Vannventilen til webasto eller til kupè? Den pulseringen i slangen merker jeg også i mine slange. Den hopper litt opp og ned ca hvert sekund. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Whiskmon X5sd Skrevet November 7, 2018 Forfatter Share Skrevet November 7, 2018 Ok, ja for det kommer vann ut av den slangen ved motor i gang. Har fått avlesning i dag fra bavarian utstyr, da kom feilkode om vannventil til kupé. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Whiskmon X5sd Skrevet November 7, 2018 Forfatter Share Skrevet November 7, 2018 1 minutt siden, Whiskmon X5sd skrev: Ok, ja for det kommer vann ut av den slangen ved motor i gang. Har fått avlesning i dag fra bavarian utstyr, da kom feilkode om vannventil til kupé. Og denne for soltak😢 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 7, 2018 Share Skrevet November 7, 2018 Da blir det enklere å feilsøke på soltaket, siden feilen er aktiv. Når det gjelder vannventilen så er det den ene slangen som kommer fra ventilen mot motoren som hopper litt opp og ned, akkurat som den mister trykket og får trykket tilbake. Men jeg har ingen feilkoder og alt virker fint. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Whiskmon X5sd Skrevet November 8, 2018 Forfatter Share Skrevet November 8, 2018 Jepp, har akkurat samme symptom med den slangen. Takluke error deluxe, men nå har iDrive begynt å bli svart, så starter den igjen. Vet ikke om dette har noen sammenheng, kjenner jeg blir litt irritert nå... men men, må vel få den på et merke verksted. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 8, 2018 Share Skrevet November 8, 2018 CCC som blacker er ikke ukjent. Kan fikses for 3k eller oppgradere til CIC for ca 10k. Min tullet fælt for 3 år siden samme dag som vi skulle på sommerferie. Tok da sikringen på den og startet opp igjen. Siden har den fungert perfekt. Veldig rart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Whiskmon X5sd Skrevet November 8, 2018 Forfatter Share Skrevet November 8, 2018 Ok, det må prøves, er den sikringa foran el bak? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 8, 2018 Share Skrevet November 8, 2018 Jeg vet ikke på E70. Men min E61 hadde fremme i hanskerommet, men det var mye annet på samme sikring så jeg måtte inn med PC etterpå for å bli kvitt feilmeldinger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Whiskmon X5sd Skrevet November 8, 2018 Forfatter Share Skrevet November 8, 2018 Ok, skal prøves. takk for respons👍 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå