Gå til innhold

BMW E53 3.0i som ikke starter


iver123
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som har noen råd. Jeg har en BMW E53i, som nå ikke starter på noen annet en startgass. Railen får bensin, og starter nesten. Har brukt Delfhie diagnose, men klarer ikke å måle drivstoff trykket med dette. Byttet nettopp bensin pumpen. Så gikk den i en dag før den plutslig dødeut midt på veien. Drivstoff forbruk måleren inn i bilen står bare på null, når jeg starter den på startgass. Hadde vært fint med noen tips fra noen som er kjent med denne motoren. (M54 306S), står trolig i både 3 og 5 serien fra samme periode. 

Endret av iver123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På denne får du nok ikke målt bensin trykket på diagnoseapp, men er en skrue på railen som vil se ut som en dekkventil, denne kan du kjøpe en måler til. Og kan da måle bensin trykket som skal være, da kan man se om det er regulatoren eller bensinpumpe. Kan også være tett bensin filtet også. Vanskelig og svare hva det er blir litt som og kikke i en krystalkule. Men høres ut som du har noe trøbbel med bensin tilførselen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. I ventilen på railen spruter det greit med bensin når jeg vrir om nøkkelen. Om den er på 35 PSI som det skal være, har jeg ingen peiling på. Leste noe på nettet om at vist en av dysene var lekkasje på. Ville den sende bensinen i retur via, og dermed vil trykket til resten av dysene være for lav. Problemet er at jeg ikke finner returen fra dysene. Kun innførselsen via railen. Noen som har erfaring med dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...