Streaxu Skrevet November 22, 2018 Share Skrevet November 22, 2018 Hvordan blir det med breddet bil? Skal ha skjermbyggere på en e36, som bygger 50mm bak og 30mm foran. Blir dette noe problem om msn viser med originale hjul? Får man sånt i vognkortet? Noen sier at det ikke er "mangel" så lenge det ikke stikker utenfor speila, men er usikker. noen erfaringer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kolstad Jr. Skrevet November 22, 2018 Share Skrevet November 22, 2018 5 timer siden, Streaxu skrev: Hvordan blir det med breddet bil? Skal ha skjermbyggere på en e36, som bygger 50mm bak og 30mm foran. Blir dette noe problem om msn viser med originale hjul? Får man sånt i vognkortet? Noen sier at det ikke er "mangel" så lenge det ikke stikker utenfor speila, men er usikker. noen erfaringer? Hei. Dette er ikke noe problem, sålenge man gjør det "rett". Kravene er slik: Alt påmontert utstyr skal vær forsvarlig festet og ikke ha noen skarpe kanter (fotgjengersikkerhet bla.a.). Om hjulene stikker 40 cm innenfor skjermkanten, så har ikke det noe å si. Du kan også kappe til hjulbuer hvis det er behov for det. Poenget her er at det må gjøres på en trygg måte. Jeg har selv i sommer fått min e36 godkjent breddet, 30cm bak (ja, 30cm, ikke 30mm) og ca. 20-25cm foran (husker bare tallene bak eksakt..). Denne mytiske regelen om at skjermer ikke kan gå utenfor speil, er nettopp dette, en myte. Du kan altså bredde langt utenfor speil, sålenge den ikke er bredere enn 2.5m totalt (total tillatt bredde på norske veier uten dispans). Det kreves heller ingen form for dokumentasjon eller TÜV-papirer ved godkjenning. Håper dette hjelper deg 😊👍 (Slenger med et bilde av min godkjent breddet e36) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Streaxu Skrevet November 30, 2018 Forfatter Share Skrevet November 30, 2018 På 22.11.2018 den 15.15, Kolstad Jr. skrev: Hei. Dette er ikke noe problem, sålenge man gjør det "rett". Kravene er slik: Alt påmontert utstyr skal vær forsvarlig festet og ikke ha noen skarpe kanter (fotgjengersikkerhet bla.a.). Om hjulene stikker 40 cm innenfor skjermkanten, så har ikke det noe å si. Du kan også kappe til hjulbuer hvis det er behov for det. Poenget her er at det må gjøres på en trygg måte. Jeg har selv i sommer fått min e36 godkjent breddet, 30cm bak (ja, 30cm, ikke 30mm) og ca. 20-25cm foran (husker bare tallene bak eksakt..). Denne mytiske regelen om at skjermer ikke kan gå utenfor speil, er nettopp dette, en myte. Du kan altså bredde langt utenfor speil, sålenge den ikke er bredere enn 2.5m totalt (total tillatt bredde på norske veier uten dispans). Det kreves heller ingen form for dokumentasjon eller TÜV-papirer ved godkjenning. Håper dette hjelper deg 😊👍 (Slenger med et bilde av min godkjent breddet e36) Hjertelig takk for utfyllende svar! Kappa buene bak og "falset" ytre og indre sammen igjen og fuget. Foran klarte jeg å valse det 1.8cm så det ligger jevnt med byggeren på innsiden. Tenkte jeg får ta problemet der etter med Eu osv om det skulle bli noe, og om jeg har bilen da den tid kommer And-reas og Kolstad Jr. reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå