Gå til innhold

Tikking ved pådrag, kald N47 motor


sandalius
 Share

Anbefalte innlegg

Har en relativt kraftig tikkelyd ved pådrag når motoren er skikkelig kald (stått over natten). Tikkingen kommer bare under akselerasjon, og ikke ved rusing av motor på tomgang. Tikkingen følger turtallet. Etter 5 minutters kjøring forsvinner tikkingen. 

Har googlet og lest masse, men alle ulyder i N47 motoren gir treff på registerkjede feil, og det tror jeg ikke er problemet i dette tilfellet. 

Bilen er en 2012 F11 520d. 

Noen som vet hva dette kan skyldes? Bilen har greit med olje på motoren, så det skal ikke være problemet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.11.2018 den 10.56, sandalius skrev:

Har en relativt kraftig tikkelyd ved pådrag når motoren er skikkelig kald (stått over natten). Tikkingen kommer bare under akselerasjon, og ikke ved rusing av motor på tomgang. Tikkingen følger turtallet. Etter 5 minutters kjøring forsvinner tikkingen. 

Har googlet og lest masse, men alle ulyder i N47 motoren gir treff på registerkjede feil, og det tror jeg ikke er problemet i dette tilfellet. 

Bilen er en 2012 F11 520d. 

Noen som vet hva dette kan skyldes? Bilen har greit med olje på motoren, så det skal ikke være problemet. 

Hvor langt har bilen gått? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
På 5.12.2018 den 18.20, sandalius skrev:

Bilen har gått 107.000 km. Det er en 2012 F11, og bulletin det linkes til gjelder for E modeller? 

E modeller her ja men og N47, du har en N47D20C motor og avhengig av serienummer på delene kan den være omfattet. Min 2009 E91 var ikke omfattet av denne kampanjen da serienummeret var utenfor iflg mitt BMW verksted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...